По серијата инциденти и пожари предизвикани од литиум-јонски батерии, се повеќе авиокомпании ширум светот воведуваат строги ограничувања за носење надворешни батерии во авионот.
Иако приборот за патување, како што се power banks, се незаменливи придружници со години, денес тие се соочуваат со сериозни ограничувања од безбедносни причини.
Литиум-јонските батерии, кои ги напојуваат повеќето надворешни полначи, може да претставуваат сериозна закана доколку се оштетат или не функционираат.
Во услови на притисок и надморска височина за време на летот, нивната нестабилност може да доведе до прегревање, палење, па дури и експлозија.
Зошто надворешните батерии се опасни?
„Неисправниот „power bank“ може да се прегрее, да се запали или дури и да експлодира, што е особено опасно во затворениот простор на авионот“, предупреди Колин Пирсон, советник за патувања, во изјава за „Еуроњуз“.
Поради ваквите ризици, Меѓународната асоцијација за воздушен транспорт (IATA) препорачува надворешните полначи да се ставаат исклучиво во рачниот багаж, а нивниот капацитет да не надминува 100 ват часови без дополнителни дозволи.
Компаниите забрануваат употреба на надворешни полначи за време на летот
Иако инцидентите со батеријата се ретки, последиците може да бидат исклучително сериозни.
Токму тоа принуди многу авиокомпании да ги ревидираат своите политики.
„Веќе не станува збор само за непријатности. Безбедноста на сите патници и членови на екипажот е примарна грижа, па дури и еден инцидент може да има далекусежни последици“, објасни Пирсан.
Qantas и Emirates беа меѓу првите кои воведоа построги правила, додека Singapore Airlines и Cathay Pacific отидоа чекор подалеку – целосно забранувајќи ја употребата и полнењето на надворешни батерии во лет.
Правила: што е дозволено, а што не е дозволено во авионот
Според сегашните упатства, патниците можат да носат „power bank“во рачниот багаж, но под следниве услови:
– Капацитет до 100 Wh – дозволен без претходна регистрација.
– Капацитет помеѓу 100 и 160 Wh – дозволен со одобрение од авиокомпанија.
– Капацитет над 160 Wh – строго забранет на комерцијални летови.
Исто така, важно е да знаете дека „power bank“ никогаш не смее да се става во чекиран багаж.
Некои компании дополнително бараат уредот да биде со патникот во текот на целиот лет, а не во кабините.
Алтернативни решенија
Имајќи предвид дека многу компании веќе не дозволуваат дури ни користење на „power bank“ за време на летот, експертите ги советуваат патниците однапред да ги полнат своите уреди и да користат полначи на аеродромите.
„Малку дополнителна подготовка може многу да помогне. Оваа забрана за надворешни батерии е само уште еден чекор кон обезбедување побезбедни и побезбедни летови за сите“, заклучи Пирсан.