Кинеските носачи на авиони ги загрижуваат САД и нивните сојузници во Пацификот, но би можело да помине повеќе од една деценија пред тие да станат сериозна закана за американската морнарица во регионот, велат поморските експерти.
Кинеските воени претставници и аналитичари изгледа се свесни за тоа, пишува Ројтерс.
Во октомври, PLA Daily, официјалниот весник на кинеската војска, објави интервју со заменик-началникот на Генералштабот Даи Ксинг, кој призна „многу недостатоци во подготовките за војна“ и јазот помеѓу нивото на обука на морнарите и борбените барања.
Кинеско списание се пофали со „големите достигнувања“ на кинеското знаме
Во септемврискиот едиторијал објавен во списание што го води кинескиот воен производител на оружје, насловен „Четири главни предности на кинеската војска во нападот на Тајван“, не ја спомна улогата на кинеските носачи.
Наместо тоа, се вели, копнените балистички ракети на Кина ќе бидат доволни за да се надмине потенцијалната интервенција на американските носачи.
Два претходни уредници во истата публикација забележаа дека носачите на авиони ќе останат во повој во догледна иднина и дека другите површински бродови ќе бидат покорисни во конфликтот во Источното Кинеско Море.
Други написи во слични публикации ги прикажуваат проблемите со регрутирањето и обуката на пилоти, ранливостите на нападите на подморниците и прашањата за команди – за кои некои странски аналитичари велат дека се проблеми за морнарицата која сè уште плови со политички комесари како нејзина извршна власт.
Оперативни проблеми на кинеските превозници
Иако кинеските носачи „Лиаонинг“ и „Шандонг“ отпловија во западниот Пацифик во последните месеци, приближувајќи се до американските бази во Гуам, тие останаа во опсегот на крајбрежните бази на кинеското воздухопловство.
Понекогаш, пилотите на кинеските превозници се потпираа на копнените аеродроми за полетување и слетување, како и за дополнително воздушно покривање и надзор, изјавија аташеите за Ројтерс.
Слетувањето на авиони ноќе и во лоши временски услови, на пример – што е од клучно значење за редовните операции на долг дострел на превозникот – останува далеку од рутина, велат неколку аташеа и аналитичари.
Исто така, во потенцијален конфликт, кинеските носачи би биле ранливи на ракетни и подморнички напади, велат дел од експертите, посочувајќи дека морнарицата на Народноослободителната војска не ја усовршила заштитата на носачите на авиони, особено операциите против подморници.
И Лиаонинг – претворен поранешен советски носач – и кинескиот Шандонг имаат рампи за полетување, наместо катапулти како на американските носачи, кои го ограничуваат бројот и опсегот на авионите на бродот.
Хеликоптери против подморници оперираат и од носачите и од кинеските крстосувачи тип 055, но носачите допрва треба да распоредат авиони за рано предупредување, потпирајќи се досега на копнени авиони, рекоа 10 експерти.
Новиот авион, KJ-600, дизајниран да врши слична улога како американскиот носач E-2C/D Hawkeye, лансиран од американскиот носач, сè уште е на тестирање, според најновиот годишен извештај на Пентагон за кинеската војска.
Проект за носач без нуклеарен погон
На среден рок, Кина најверојатно ќе започне да испраќа борбени групи во Индискиот Океан, каде што присуството на Кина сега е минимално, освен за рутински операции со подморници, велат аташеата и одбранбените аналитичари.
Пристаништето на првата голема кинеска воена база во Џибути неодамна беше продолжено и сега може да прими носач, се вели во извештајот на Пентагон.
Додека Лиаонинг и Шандонг постепено го зголемуваат темпото на нивните вежби, Кина се подготвува да го тестира својот носач од следната генерација, Фуџиан тежок 80.000 тони, објавија државните медиуми минатиот месец.
Fujian е значително поголем, иако со конвенционален погон, и ќе лансира авиони со помош на електромагнетни катапулти.
Бродот, за кој во извештајот на Пентагон се вели дека би можел да биде оперативен по 2024 година, се очекува да носи нови варијанти на борбениот авион Ј-15, заменувајќи го постоечкиот модел што странските аналитичари го сметаат за недоволно моќен.
Еден показател за амбициите на Кина, рекоа аташеите, ќе биде ако носачите изградени по Фуџијан се на нуклеарен погон како американските, што ќе овозможи глобален досег.
Неколку земји имаат носачи на авиони и хеликоптери во нивните морнарици, но САД остануваат најдоминантни, со 11 борбени групи носачи со глобален дострел.