Ковчегот на британската кралица Елизабета Втора, кој ќе биде изложен во Лондон до погребот во понеделник, според британските медиуми, бил направен пред повеќе од три децении.
Тој ќе биде положен на клада, катафалк, во Вестминстерската сала, најстарата сала на вековниот британски парламент.
Ковчегот е направен пред 32 години од англиски даб, што е ретко во последниве години бидејќи денес дрвени ковчези најчесто се прават од американски даб, објави „Тајмс“.
Обвиен е во олово, кралска традиција да се зачува телото што е можно подолго по погребувањето во крипта, во овој случај капела во Виндзор, западно од Лондон.
Оловото ја спречува влагата да навлезе во ковчегот, но го прави уште потежок, па за ковчегот на кралицата ќе бидат потребни осум носачи.
Во истиот ковчег беше положен и покојниот сопруг на кралицата, принцот Филип, кој почина минатата година и беше погребан во истата капела како и Елизабета Втора.
Левертон и синови, погребници на кралското семејство, изјавија за Тајмс дека го примиле ковчегот готов, а го направила специјализираната компанија Хенри Смит, основана во 1869 година и затворена во 2005 година.
„Направен е од англиски даб, до кој денес е тешко да се дојде“, изјави Ендрју Левертон, шеф на погребната компанија.
Ковчегот беше специјално дизајниран за безбедно прикажување на скапоцените регалии – царската круна, жезолот и топчето со крст (кралско јаболко).
Рачките биле дизајнирани да одговараат на кралски ковчег и биле направени од компанија од Бирмингем.
„Тоа не е нешто што можете да го направите за еден ден“, рече Левертон.
Елизабета II. почина во четвртокот во Балморал, Шкотска.
Ковчегот е шокриен со шкотско кралско знаме и украсен со венец од бел херс, национален цвет на Шкотска, дахии и сладок венец.
Ковчегот беше изложен на бдение во катедралата Свети Егидиј во Единбург.
Во вторникот беше пренесен во Лондон, а во среда ќе биде изложен во Вестминстерската сала. Во следните пет дена се очекува да го посетат стотици илјади луѓе.
Сите информации поврзани со најновите случувања во Велика Британија можете да ги прочитате ТУКА.