ТВРДИНАТА ВИЛХЕЛМШТАЈН: Вештачки остров изграден во 1765 година – Каде што е изградена првата подморница во светот

Сподели со своите пријатели

Во 1761 година, кога грофот Вилхелм цу Шаумбург-Липе веслал со брод на Штајнхудер Меер, најголемото езеро во Долна Саксонија. Вилхелм се плашел за своето кралство, кое било со големина од само 340 квадратни километри – и затоа идејата му ја прогонувала главата четири години. Тој сакал да изгради огромна тврдина среде Штајнхудер Мир. На овој ден, Вилхелм самиот фрлил камен во водата. Камен-темелник за неговата тврдина Вилхелмштајн.

Loading...

Тврдината е сè уште една од главните атракции на Штајнхудер Меер, ова езеро од 32 квадратни километри, според официјалната веб-страница, опкружено со вкупно 420 квадратни километри природен резерват. Ова е така благодарение на огромниот напор под кој некогаш била изградена тврдината Вилхелмштајн.

 

 

 Создавање тврдина

За четири години, грофот Вилхелм со своите пријатели преместувале камења и градежни материјали на местото каде што некогаш требало да се наоѓа неговата тврдина Вилхелмштајн. Од 1761 до 1765 година, цели тимови веслале секојдневно на огромното езеро, натоварено со до 1800 фунти карпа на бродот. На ветер и на временски услови, тие ја исполнувале основата сè додека не излегле од езерото. Започнала вистинската конструкција, која потоа траела уште две години.

Тврдината Вилхелмштајн е востоличена од 1767 година на големиот главен остров, кој е опкружен со уште 16 други вештачки острови. Само подоцна сите беа обединети на островот. Вилхелм отворил кадетско училиште кое наскоро уживало висока репутација. Во тврдината Вилхелмштајн имало 250 луѓе и 50 топови, кои требало да го бранат кралството на Вилхелм во итни случаи. Но, тоа не е доволно за грофот и тој станува еден од најактивните пронаоѓачи на своето време.

Loading...

 

Луди пронајдоци

Грофот се прекрил со тврдината Вилхелмштајн, која била именувана по него и започнал да експериментира со барут. На крајот, тој измислил топчиња исполнети со запалива течност и бодливи.

Покрај тоа, грофот измислил бодеж со која можете да пукате и брод што може да се подели на четири дела. Со поддршка на инженерот Јакоб Златоуст од Преторија, Вилхелм правел амфибии што можат да се движат и на копно и на вода. Сепак, неговото ремек-дело, по кое е познат и денес, е таканаречената „штука Штајнхудер“. Ни помалку ни повеќе туку првата подморница во светот, како што пишува Волф.

 

 

Прва подморница во светот

Loading...

Тој ја имал идејата за ова уште во 1760 година, но изработката на моделот започнал дури во 1771 година. Неговата подморница требало да биде долга 30 метри, внатрешниот простор висок скоро два метри, толку колку да стои. Екипажот влегувал и излегувал преку отвори, некој вид на опашка ќе го управувале возилото и ќе дозволи погон. Ако бродот требало да плови на површината, едрата може да се отворат над водата, тоа била идејата на Вилхелм.

За жал, скоро сите записи за напорите на тврдината Вилхелмштајн се изгубени денес. Сепак, подморницата на Вилхелм веројатно никогаш не била изградена во целосна големина. Според извештајот, кој исто така бил изгубен, моделот нуркал дванаесет минути за време на тестот со осум мажи на бродот. Од записите за неговиот наследник, може да се заклучи дека можело да биде изградена друга подморница.

 

 

Денес туристичка атракција

Грофот Вилхелм Зу Шаумбург-Липе починал на 10 септември 1777 година, но неговата тврдина Вилхелмштајн која сè уште е во Штајнхудер Меер. Според официјалната веб-страница, таа била напуштена во 1867 година. На почетокот на 20 век, тука веќе постоел жив туризам. Во нормални времиња, со велосипед можело да се стигне до вештачкиот остров со бастион за 30 минути.

Можни се венчавки во тврдината Вилхелмштајн од 1900 година, а сега тука има хотел. За време на обиколките можете да дознаете сè за грофот Вилхелм и богатата историја на островот. И исто така можете да му се восхитувате на “Штајнхудер штука”. За жал само како мал модел и на скици. Заради пандемијата на коронавирусот, во моментот не е можна посета.

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *