„Близначката“ на Мона Лиза чија фасцинантна приказна се криеше со векови

Сподели со своите пријатели

Нема слика на светот што се споменува и копира почесто од Мона Лиза на Леонардо да Винчи. Но, пред неколку години се појави неверојатно откритие – се чини дека има „близнак“ Мона Лиза, или друга слика што е создадена во исто време и во исто студио.

Loading...

На сликата е претставена Лиза Герардини чиј богат сопруг Франческо Дел ocокондо го нарачал нејзиниот портрет, а помалку познатото име на оригиналната слика е Ла Џиоконда.

 

 

И, како се вклопува во таа приказна сликата на Мона Лиза од Музејот Прадо?

Првиот повик за Мона Лиза од Прадо е даден во инвентарот од 1666 година во Galleria del Mediodia на Алказар во Мадрид под името „Жена од раката на Леонардо да Винчи“. Сепак, сè уште е непознато кога и точно како портретот влегол во шпанската кралска колекција, од каде тргнал на пат до музејот Прадо.

Оваа слика се наоѓа и во Музејот Прадо од нејзиното отворање во 1819 година, но дури во 2010 година започна нејзината двегодишна реставрација. И тогаш беше направено зачудувачко откритие, и од безвредна копија стана слика со непроценлива вредност.

Loading...

Имено, дотогаш се сметало дека е друга копија, слична на многу од 16 и 17 век, освен што боите на облеката на Мона Лиза биле малку поживописни отколку на оригиналот.

Позадината зад самата Мона Лиза била покриена во црно, но реставрацијата открила пејзаж зад неа, исто како и во оригиналот. Подоцна била додадена црна боја во 17 век.

 

 

За време на реставрацијата, откриено е дека сликата е насликана на оревско дрво и со мали димензии, исто како и оригиналната Мона Лиза на Да Винчи и Дамата со Ермин и Свети Јован Крстител, исто така, создадени во неговото студио.

Пред ова откритие, се сметало дека е насликано на дабово дрво и му се припишува на анонимен фламански сликар.

Инфрацрвените зраци откриле дека промените направени во Мона Лиза од Прадо и Мона Лиза во Лувр биле еднакви.

Loading...

Но, несомнените сличности доведоа до заклучок дека двете слики биле некако поврзани. Покрај физичката реставрација, на сликата биле направени и инфрацрвени слики за да се утврди историјата на промените направени за време на напредокот на сликите.

Овие скенирања им овозможуваат на истражувачите и реставраторите да проучат што скицирал уметникот како подготовка за почетокот на процесот на сликање.

 

 

Било шокантно што промените на цртежите направени на Мона Лиза од Прадо биле потполно исти со промените на цртежите направени на оригиналната Мона Лиза од Лувр.

Ова сугерира дека лицето што ја направило оваа копија не бил само случаен уметник, туку бил во истото студио со Леонардо да Винчи додека го создавал оригиналот.

Една од најубедливите и најверодостојни теории е дека еден од чираците на Да Винчи ја копирал сликата заедно со мајсторот, работејќи вредно на примена на техники што би резултирале во создавање на слична слика.

Loading...

Значи, се чини дека и двете слики се создадени во исто студио, и во исто време. Иако не постојат цврсти докази дека истата боја била користена и за едното и за другото, постои отворено прашање зошто рамките се различни, шансите оваа слика да е направена во истото студио изгледаат доста големи.

 

 

Овој факт драматично ја менува вредноста на Мона Лиза од Прадо, која првично се сметаше за безвредна. Ако чиракот навистина го создал ова дело под будното око на Да Винчи, како што сметаат експертите, тоа значи дека оваа копија на сликата е всушност највредната копија некогаш направена во ликовната уметност.

Во текот на изминатата година, Музејот Прадо се приклучи на голем број музеи и културни институции ширум светот, кои дадоа дигитален пристап до нивните изложби, така што сè уште може да ги видите деталите за сликата на Мона Лиза на нивната веб-страница.

Loading...

Leave a Reply