Врската помеѓу мирисот и уживањето во храната е јасна и одамна е документирана.
Но, дали некогаш ви текнало дека мирисот на храната може да влијае на количината што ја јадете?
Ова е токму она што го направија научниците од Универзитетот во Јужна Флорида, кои утврдија дека постои директна врска помеѓу должината на мирисот на храната и нашиот апетит.
Научниците извршија два теста, во кафетерија во средно училиште и во супермаркет.
Кога учениците во кафетеријата мирисаа свежо печена пица од распрскувачот 30 секунди, учениците купија пица многу повеќе од вообичаено.
Сепак, по две минути од објавувањето на овој мирис, продажбата драстично опадна.
Во супермаркетот, истражувачите наизменично ги пуштаа мирисите на свежо печени колачиња со чоколадо и јагоди, со пауза од еден час помеѓу, за да исчезне претходниот мирис.
Утврдено е дека клиентите, додека се чувствува мирисот на колачињата, купуваат многу повеќе здрава храна (овошје и зеленчук), додека спротивен ефект е постигнат додека доминира аромата на јагоди.
Заклучокот е дека само две минути изложеност на мирис на нездрава храна (пица и колачиња) се доволни за да ја намалиме потребата да конзумираме таква храна.
– Ова се случува затоа што мозокот обично не прави разлика помеѓу изворите на задоволство, како што се мирисот и вкусот. Во основа, мозокот не се грижи во тој момент дали само го мирисаме или навистина го јадеме – објаснува авторот на студијата, Депајан Бисвас.
– Амбиентниот мирис може да биде моќно оружје против желбата за нездрава храна. Всушност, суптилните стимуланси како мирисите можат да имаат многу поголем ефект врз изборот на храна кај возрасните и децата, отколку различните забрани и ограничувања – заклучи Бисвас, кој истакна дека се потребни дополнителни истражувања за да се утврди вистинското влијание на мирисите на храната.