Зошто рускиот „авакс“ е толку важен авион и што бара во Белорусија?

Сподели со своите пријатели

Партизаните го нападнаа аеродромот и уништија непријателски авиони. Звучи како заплет од филмот „Партизанска ескадрила“, но станува збор за вчерашниот напад со дронови на воениот аеродром „Мачулишчи“ кај Минск, каде што беше оштетен рускиот авион А-50.

Loading...

Дел од белоруската опозиција на терен го оштети рускиот „авакс“ кој се користи за мониторинг во воздух, на копно и на море.

Не е познато колкава е штетата на Авакс, но се работи за многу важен авион со кој Русија може да гаѓа цели длабоко во Украина.

Имено, авионот со ознака А-50 на Бериа за прв пат полета во 1978 година. Станува збор за авион Ил-76 кој е опремен со радар „лиана“.

На задната страна на авионот е поставена антена во форма на чинија со дијаметар од девет метри. Досегот на радарот е 650 километри за цели во воздух и 300 километри за цели на земја.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Полски државјанин уапсен под сомнение дека учествувал во заговор за убиство на Зеленски

Екипажот се состои од 15 членови, кои можат да водат до десет ловци во мисии за контрола на воздушниот простор или копнени напади.

Авионот има домет од илјада километри од својата база и може да се наполни гориво за време на летот.

Снимен за откривање тајни

Тој авион се споменува во една од најголемите шпионски афери во СССР. Тајните поврзани со радарите на Американците им ги дал инженерот Адолф Толкачев, кој бил застрелан во 1986 година поради тоа.

Loading...

Тој им предавал податоци на агентите на Централната разузнавачка агенција за ракетни системи, вклучувајќи ги С-300 и радарите на авионите МиГ-29, МиГ-31 и Су-27.

Благодарение на овие тајни, Америка целосно го промени развојот на радарот за авионите Ф-15 во однос на основниот проект.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Украина: За прв пат соборивме руски стратешки бомбардер Ту-22М3

Од 1985 до 1992 година беа произведени околу 40 авиони Бериа А-50. Во 2003 година Русија започна модернизација на советските „аваци“.

Првиот авион А-50У беше предаден на руските воздухопловни сили во 2011 година на аеродромот во Танарог.

Авионот го презеде екипажот на 2457-та воздухопловна база за борбени операции за ран одговор, во близина на градот Иваново, источно од Москва.

Има 16 авиони А-50, вклучително и стари модели. Русија го испорача седмиот, модернизиран авион во декември 2011 година.

Новата опрема му овозможува на рускиот „авакс“ да следи до 150 цели на оддалеченост до 230 километри. Може да открие големи цели, како што се бродови, на растојание од 400 километри.

Операторите кои управуваат со податоците во дигитален формат, работат пред големи монитори со висока дефиниција.

Loading...

Тие можат да се менуваат бидејќи екипажот има посебни простории за одмор.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Москва порача: Ако Западот го конфискува рускиот имот, ние нема да ги поштедиме

Индија управува со најмалку два А-50

На крајот на декември 2015 година, А-50У започна со мисии во Сирија. Авионите од тој тип не биле базирани во таа земја, туку летале од Русија.

Во декември 2018 година, голем број вакви авиони беа распоредени на Крим, од каде што можат да ги покријат водите на Црното Море.

По почетокот на конфликтот во Украина, рускиот „авакс“ ги следи американските шпионски авиони кои редовно го надлетуваат Црното Море, следејќи ги движењата на Црноморската флота.

На север, на небото на Белорусија, А-50 дава преглед на цели во воздухот и на земјата, внатре во Украина, Полска и Литванија.

Тоа е комплексен борбен систем кој ги оправдува сложените средства.

Најмалку два авиони А-50 се купени и се во употреба од Индија.