Американското Министерство за правда и група од осум држави денеска тужба против интернет гигантот Гугл, обвинувајќи го за незаконско злоупотребување на монополот над технологијата за рекламирање на интернет.
Тоа е прва антимонополска тужба против технолошки гигант за време на претседателот Бајден и ескалација на правниот притисок врз една од најголемите светски интернет компании.
Во тужбата се наведува дека Гугл ја „уништил легитимната конкуренција во индустријата за технологија за рекламирање со покренување систематска кампања за преземање контрола врз широк спектар на високотехнолошки алатки што ги користат издавачите, огласувачите и брокерите за да го олеснат дигиталното рекламирање“.
Тужбата, поднесена во сојузната држава Вирџинија, бараше од Окружниот суд на САД да го принуди Google да го продаде својот пакет на рекламни технолошки производи, вклучително и софтвер за купување и продавање реклами, пазар за завршување трансакции и услуга за онлајн сервисирање реклами.
Во тужбата, исто така, беше побарано од судот да ја спречи компанијата од наводното вклучување во антиконкурентни практики.
Тоа е петта антимонополска тужба што американските власти ја покренаа против Google од 2020 година.
Во исто време, законодавците и регулаторите ширум светот се обидуваат да ја зауздаат моќта што ја имаат големите технолошки компании врз информациите и онлајн трговијата.
Во Европа, Amazon, Google, Apple и други се соочуваат со антимонополски истраги и обвиненија, додека регулаторите донесоа нови закони за да ја ограничат штетата на социјалните медиуми и некои практики како собирање податоци.
Гугл: Аргументите се погрешни
Во САД, Google беше под посебен надзор на официјални лица. Во 2020 година, група држави предводени од Тексас поднесоа антимонополска тужба против Google поради рекламна технологија, додека Министерството за правда и друга група држави одделно го тужеа Google поради наводите дека ја злоупотребил својата доминација над онлајн пребарувањето.
Во 2021 година, некои држави исто така тужеа поради практиките за тргување со апликации на компанијата.
Јавниот обвинител Мерик Б. Гарланд рече дека монополите ги „загрозуваат слободните и фер пазари на кои се заснова нашата економија“.
„Ние агресивно ќе ги заштитиме потрошувачите, ќе ја заштитиме конкуренцијата и ќе работиме на обезбедување економска правичност и можности за сите“, додаде тој.
Портпаролот на Google, Питер Шотенфелс, рече дека тужбата „се обидува да го подели висококонкурентниот технолошки сектор за рекламирање на победници и губитници“.
Тоа ја повторува „неоснованата“ тужба поднесена од Тексас во 2020 година, рече тој, додавајќи дека најновата тужба на Министерството за правда претставува погрешен аргумент што ќе ја забави иновативноста и ќе им наштети на издавачите.
Монополот им наштети на огласувачите
Администрацијата на Бајден користи необични правни теории за да ги исече крилјата на некои од најголемите американски компании, пишува Њујорк Тајмс.
Федералната трговска комисија неодамна побара од судијата да го блокира Мета да купи стартап за виртуелна реалност, редок случај кој тврди дека таков договор може да и наштети на потенцијалната конкуренција на пазарот во развој.
Агенцијата, исто така, го оспори купувањето на Microsoft за 69 милијарди долари на издавачот на видео игри Activision Blizzard, бидејќи двете компании првенствено не се гледаат како директни конкуренти.
Министерството за правда и државите, вклучително и Њујорк и Калифорнија, рекоа дека Google го изградил својот монопол со купување на клучни алатки кои доставуваат реклами до издавачите.
Како резултат на тоа, огласувачите плаќаа повеќе за простор на Интернет, а издавачите заработија помалку пари, бидејќи Google го презеде својот дел.
Како резултат на шемата на Google, „креаторите на веб-страниците заработуваат помалку, а огласувачите плаќаат повеќе“, рече Гарланд.
Огромен дел од профитот
„Секогаш кога ќе се појави заканата, Google ја користеше својата пазарна моќ во една или повеќе од овие алатки за технологија за рекламирање за да ја отстрани заканата“, се вели во тужбата.
„Резултатот: планот на Google за континуирана доминација во индустријата успеа“.
Доколку жалбата биде усвоена, тоа би можело да доведе до колапс на рекламниот бизнис на Google, доколку судовите застанат на страната на американската влада.
Тужбата на Министерството за правда бара од судот да го принуди Google да се откаже од делови од својот рекламен бизнис. Американските држави Конектикат, Калифорнија, Колорадо, Њу Џерси, Њујорк, Род Ајленд, Тенеси и Вирџинија се приклучуваат на правната постапка.
Пребарувачот на Google долго време беше најголемиот извор на профит, но одделот за технологија за реклами помогна да се позиционира монополот за огласувачите.
Двете компании заедно му дадоа на Google силна предност во цените на онлајн рекламите. Бидејќи различните алатки и платформи за реклами на Google се цврсто интегрирани, принудното отстранување може да биде болен и тежок процес за компанијата.
Минатата недела најавија големи отпуштања
Одделот за правда соопшти дека покрај тоа што ги повредува издавачите и огласувачите, строгата контрола на Google на пазарот на технологија за реклами им штети на корисниците на интернет, тврдејќи дека издавачите имаат помалку ресурси за создавање содржина за посетителите на нивните веб-локации.
Во петокот, Google објави дека ќе отпушти 12.000 вработени, или 6 отсто од својата работна сила, како одговор на забавувањето на пазарот на дигитално рекламирање.
Компанијата рече дека намалувањата ќе ѝ овозможат да им даде приоритет на проектите што вклучуваат вештачка интелигенција, област што се зголеми во Силиконската долина во последните месеци.