Приказната за првиот електричен автомобил произведен во Грција

Сподели со своите пријатели

Електричниот автомобил произведен на грчкиот остров Сирос во 1970-тите беше еден од првите масовно произведени електрични модели во светот.

Loading...

Неколку децении пред Илон Mаск на Тесла, постоеше Enfield 8000, модел направен во Неорио, на грчкиот остров Сирос. Овој електричен автомобил е плод на идејата на грчкиот милионер Јанис Гуландрис, кој живеел во Велика Британија.

Гуландрис имал компанија наречена Enfield Automotive со седиште на Островот Вајт.

Тој беше еден од пионерите во областа на развојот на електрични автомобили во 1960-тите, кога Советот за електрична енергија на Обединетото Кралство организираше натпревар и покани поединци и компании да изработуваат електрични возила. Енфилд 8000 е роден токму од таа идеја.

Електричниот автомобил првично беше произведен во Велика Британија

Енфилд 8000 ги помина сите потребни тестови за производство во Обединетото Кралство и беше на пат кон производство и во САД.

Се вели дека тогашниот гувернер на Калифорнија, идниот американски претседател Роналд Реган, испратил товарен авион за да пренесе три примероци од овој автомобил во Калифорнија како поддршка на неговиот Закон за чист воздух.

Сепак, Enfield 8000 никогаш не бил произведен во САД

Loading...

Дизајниран е од Грк

Во Британија се произведени вкупно 120 автомобили, од кои 65 користеле Советот за електрична енергија и Комитетот за електрична енергија на југот на Англија.

И денес, некои од овие возила се уште се огласуваат за продажба во Велика Британија, а едно се чува како експонат во Музејот на сообраќајот на Источна Англија во Карлтон Колвил.

Интересно, неговиот дизајн се заснова на идејата на друг Грк, Константин Адрактас, кој беше претседател и извршен директор на Енфилд.

Производството се сели во Грција

Енфилд 8000 потоа започна со производство во Грција откако компанијата се спои со Неорион (исто така во сопственост на Гуландрис) и преименувана во Енфилд-Неорион.

Имаше многу аргументи зошто Гуландрис одлучи да го пресели производството на автомобили на островот Сирос во Грција.

Танос Лебесис, тогашниот извршен директор на Енфилд-Неорион, тврдеше дека Гуландрис верувал дека „компанијата е во сопственост на Грци, автомобилот го дизајнирале Грците, па затоа треба да го произведуваат Грците“.

Loading...

Колапс на проектот

Се веруваше дека автомобилот има голем потенцијал на почетокот на 1970-тите, во време кога се подготвуваше глобалната нафтена криза.

Сепак, производството заврши во 1977 година, бидејќи поради промените во даночната категоризација поврзана со електричната енергија, автомобилот не можеше легално да се продава во Грција (затоа возилата биле извезени во Велика Британија).

Во однос на перформансите, Енфилд 8000 немаше со што да се пофали. Од место до 50 км/ч забрзуваше за 15,7 секунди, додека максималната брзина беше околу 77 км/ч, а капацитетот на батеријата им овозможи на возачите да поминат околу 64 лм, дури и ако се движат со мала брзина.