Два месеци пред изборите за Европскиот парламент, чет-ботови од Гугл, Мајкрософт и ОпенАИ споделија лажни информации за европските избори, се вели во анализата видена од Политико.
Иако алатките за вештачка интелигенција (АИ) се политички неутрални, постои тенденција да се даваат неточни податоци за датумот на изборите и информации за начинот на гласање, соопшти невладината организација Demokrasi reporting international, со седиште во Берлин (Democracy Reporting International, ДРИ).
Таа организација спроведе истражување во првата половина на март.
Истражувачите ги поставија најпопуларните и достапни чет-ботови – ChatGPT 3.5 и 4, Google Gemini и Microsoft Copilot – истите десет прашања на десет јазици, вклучувајќи германски, италијански, полски и португалски.
Најновата платена верзија на ChatGPT излезе најдобра, додека Gemini на Google се сметаше за најмала веројатност да го даде точниот одговор во моментот на тестирањето.
Исто така, чет-ботите често обезбедуваа невалидни или дури и неважни врски до видеа на YouTube или содржина на јапонски, забележаа истражувачите.
„Не бевме изненадени кога најдовме погрешни информации за деталите за европските избори, бидејќи е познато дека четботите измислуваат факти кога даваат одговори, феномен познат како халуцинација“, рече коосновачот на DRI, Мајкл Мајер-Ресенде.
Истражувачите забележуваат дека чат-ботите со вештачка интелигенција се динамични, така што експериментот е тешко да се повтори.
Политико спроведе неколку тестови со слични прашања, но четботите или одбија целосно да одговорат или дадоа ажурирани одговори со линкови до веб-страниците на институциите на ЕУ.
Мејер-Ресенде рече дека експериментот е доволно голем за да биде репрезентативен и обезбеди нови докази за ризиците од т.н. халуцинација со вештачка интелигенција пред европските избори на почетокот на јуни.
Брзата појава на лесни за употреба алатки за вештачка интелигенција ги зголеми стравувањата од пораст на дезинформациите во годината на клучните избори во ЕУ, САД, Велика Британија и Индија.
Во март, Европската комисија побара од неколку големи технолошки фирми, како што се Бинг и Гугл, да објаснат пред 5 април како ќе ги ограничат потенцијалните изборни ризици поврзани со нивните генеративни алатки за вештачка интелигенција според Законот за дигитални услуги.
Портпаролот на Google, Карл Рајан, изјави дека во времето на истражувањето, Gemini бил во процес на воведување ограничувања кои се уште не биле на сила во тоа време.
„Ќе продолжиме да се движиме брзо во случаи кога Близнаците не реагираат соодветно“, изјави Рајан за Политико.
Портпаролот на Мајкрософт, Робин Кох, рече дека тие ќе продолжат да го решаваат проблемот и да ги подобрат алатките за да ги исполнат очекувањата на нивниот Копилот за изборите во 2024 година, не одговори на барањето на Политк за коментар.