Нов туристички тренд во Азија: Дали би прифатиле да патувате НИКАДЕ?

Сподели со своите пријатели

Новата форма на туризам во Источна и Југоисточна Азија станува сè попопуларна бидејќи компаниите реагираат на ограничувањата на движењето на населението меѓу земјите поради пандемијата Ковид-19.

Loading...

Во втората половина на август, најголемата јапонска авиокомпанија АНА качи 334 лица во својот гигантски авион Ербас А-380 на аеродромот Нарита и ги однесе на кружен лет над најголемиот домашен остров Хоншу, кој го имитираше патот кон Хаваите.

Имено, иако авионот никогаш не го напуштил јапонскиот воздушен простор, персоналот и патниците се преправале дека одат во Хонолулу – екипажот носел кошули во хавајски стил, се пуштале музика и снимки од тие вулкански острови, а се служела храната која инаку се нуди на летови до тој пацифички архипелаг во рамките на САД.

 

 

 

„Љубовни летови“

Loading...

Јапонската компанија, сепак, не е пионер за патување никаде. Претходно тој месец, тајванската авиокомпанија „ЕВА ер“ работеше на тричасовен лет што започна и заврши на аеродромот Таојуан, во главниот град Тајпеј.

Главните атракции на тој лет, кое се рекламираше како „алтернативно искуство за патување“ и за кое билетите чинеа меѓу 180 и 215 американски долари, беа набљудувањето на крајбрежниот предел и одличните јадења подготвени од реномираниот јапонски готвач Мотоказу Накамура.

Надворешноста на авионот, кој беше насликан во Источна Азија од многу популарниот јапонски цртан филм Кити-јан, служеше и како магнет за родителите со мали деца.

Истата тајванска компанија за католички Божиќ (која во Источна Азија се смета за романтичен ден кога љубовниците излегуваат заедно) и Новата година организираа и три „љубовни летови“ до никаде, чија цел е да се сретнат со припадници на спротивниот пол.

Само младите во дваесет и триесет години можеа да купат билети за тие кружни летови.

За близу 300 американски долари, покрај тричасовниот лет, тие се забавуваа уште два часа на аеродромот, со цел да имаат повеќе време да најдат нов партнер меѓу патниците.

 

Loading...

 

 

Молитва од воздух

Голем иноватор во услови на епидемија е тајландската авиокомпанија „Thai Airways“, омилена во Азија и пошироко по своите услуги и привлечни стјуардеси, но силно оптеретена со долгови.

На крајот на ноември таа организираше тричасовен лет со кој нејзиниот авион едноставно прелета над значајните будистички храмови и споменици во земјата, дури 99 од нив, со цел да им даде на верниците можност да се молат на тие свети места и да рецитираат извадоци од будистичките сутри.

Заедно со печатените молитвени книги, патниците добија талисмани како сувенир од тоа патување, што треба да ги заштити од несреќи.

Раководните лица на тајландската авиокомпанија, на која и се заканува банкрот, со цел да ги ублажат финансиските проблеми предизвикани од епидемијата „ковид“, во почетокот на септември отворија кафе-ресторан во седиштето на компанијата во Бангкок, каде служат стјуардесите, а гостите, седејќи на вообичаените места кои и можат да се видат во авионите од економска и бизнис класа, можат да консумираат храна што се служи во текот на летот и да уживаат во изложените модели на авиони.

Интересно е што „Тај ервејс“ воведе и услуга за доставување оброци кои вообичаено се служат на нејзините летови до домашната адреса на клиентот.

Loading...

Компанијата дури нуди виртуелно искуство со летот во симулатори во кои нејзините пилоти се обучуваат вообичаено.

Заинтересираните можат да изберат од дури четири различни симулатори – за „Ербас А-380“, „Боинг-777“, 747 и 737.

 

 

 

Loading...

Крстарење никаде

Секако, не мора да патувате никаде исклучиво со авион. Зошто не со брод? Менаџерите на компаниите „Genting Cruise Lines“ и „Royal Caribbean“, кои неодамна организираа патувања некаде од пристаништето во Сингапур, сфатија дека можностите се неограничени.

Како дел од иницијативата на локалната власт за заживување на туризмот, гигантскиот брод „Ројал Кариби“ со 1.148 членови на екипажот и забавувачи исплови од пристаништето Сингапур на 3 декември на четиридневно патување.

Идејата беше дека овој крузер, чија задача во редовни услови е да помине илјадници наутички милји, едноставно ќе испушти сидро недалеку од крајбрежјето на градот-држава и стоејќи закотвено или полека заокружувајќи, ќе ги задоволи патниците желни да поминат време на вода и уморни од дисциплината наметната од епидемијата на коронавирусот така што ќе ги преплават  со разновидна содржина – добра храна, базен, теретана, лизгалиште, концерти и игри на среќа.

Овој концепт наиде на одличен одговор бидејќи бродот превезувал дури 1.688 патници, со строги хигиенски и епидемиолошки мерки – меѓу другото, сите членови на екипажот и гостите морале да бидат тестирани за вирусот не повеќе од 72 часа пред поаѓањето, со постојано носење маски и телефони со апликации за следење на движењето.

Loading...

 

 

 

Така, на почетокот на овој месец, близу 3.000 луѓе се качија на бродот „Ројал Кариби“ во Сингапур за да уживаат во нов, може да се каже, надреален вид патувања.

Loading...

Ова е и покрај фактот дека, како што е познато, на почетокот на годината во Јапонија, крузерот „Дијамантска принцеза“ беше ставен во карантин и во центарот на вниманието на медиумите со недели поради масивна нова инфекција со коронавирус, како и бродот „Гранд принцес“, кој не е далеку од крајбрежјето стана пловечко жариште на епидемијата на Ковид-19.

Меѓутоа, кога осумдесетгодишниот старец, откако добил дијареја, бил тестиран во амбулантно возило на брод во близина на Сингапур и резултатот се покажал како позитивен, а патувањето било нагло прекинато, колективната меморија на две пловечки „ковид принцези“ од почетокот на годината одеднаш оживеа.

Иронично, подоцна се покажа дека стариот патник е сè уште негативен, односно дека патувањето за никаде во Сингапур е прекинато поради неточен медицински наод.

 

 

Loading...

 

Аргументи за и против никаде да не патувате

Патувањето никаде не звучи иронично и ирационално. Не само што изгледа бесмислено, бидејќи не ја исполнува основната цел на патувањето – одење на одредена дестинација за работа или одмор, туку, велат критичарите, тоа е честопати непрофитабилен чин и, според тоа, неоправдано загадување на животната средина.

Во психолошка и морална смисла, продажбата на илузии и лекувањето на фрустрациите преку преправање – илузијата за посета на дестинација, како што е популарно излетничко место или религиозен комплекс – се чини особено одбивна и вознемирувачка; инфантилно преправање за патување во странство кога всушност останува во својата земја.

Сепак, не треба да се занемари фактот дека компаниите од областа на туризмот и транспортот имаат што да добијат, дури и кога самиот лет или навигација е никаде економски неисплатлив.

Loading...

Имено, со организирање алтернативни патувања, тие стекнуваат присуство во медиумите, остануваат во свеста на потрошувачите, вработуваат дел од своите работници и се позиционираат на пазарот за време на пост-епидемијата.

 

 

 

Тие оставаат впечаток и дека се проактивни и иновативни и дека не чекаат само да бидат спасени од државата.

Од друга страна, потрошувачите, покрај тоа што ја задоволуваат желбата да ја напуштат куќата и да повратат барем дел од животот каков што имаа пред епидемијата, можат да си кажат дека пробале нешто што порано не постоело, дека се едни од ретките кои доживеале нова, необична форма на туризам.

Во зависност од она што е нагласено од горенаведеното, патувањето никаде може да се оцени како еден вид колективно лудило предизвикано од длабоката психолошка и економска криза донесена од пандемијата или како респектабилен обид да се направи она што може да се направи во исклучително тешки услови.

Веројатно се и двете.

Leave a Reply