Кои се борбените авиони Ф-16 што САД ќе ги испорача на Украина?

Сподели со своите пријатели

Американскиот претседател Џозеф Бајден им даде зелено светло на другите сојузнички земји да ја снабдат Украина со борбени авиони од американско производство, кои Киев долго време ги бара.

Loading...

Бајден изјави дека „добил гаранција“ од украинскиот претседател Володимир Зеленски дека борбените авиони Ф-16 што ќе бидат испорачани во Киев нема да нападнат руска територија.

F-16 (Fighting Falcon) е лесен борбен авион кој првично беше дизајниран во 70-тите години на минатиот век, пишува Радио Слободна Европа (РСЕ).

За прв пат беше користен во 1979 година, а американските воздухопловни сили интензивно го користеа и во војните во Ирак и во Авганистан.

Станува збор за борбен авион кој може да патува двојно поголема од брзината на звукот.

Овој авион стана еден од најпопуларните воени авиони на сите времиња и сè уште е во широка употреба низ целиот свет.

САД го изградија F-16 во конзорциум со Белгија, Данска, Холандија и Норвешка.

Денес, сепак, тој е заменет со F-35, но сè уште се произведува за продажба во државата Јужна Каролина.

Loading...

Тоа е затоа што е поевтино, чини неколку десетици милиони долари, и затоа што САД не секогаш даваат дозволи за извоз за помодерни авиони.

Локхид Мартин, американски производител, вели дека повеќе од 3.000 F-16 се во употреба во 25 земји, пишува RSE.

Ф-16, пишува Дојче веле (DW), е најчесто произведениот авион кој сѐ уште е во служба со голем број армии.

„Ф-16 произведен пред дваесет години е на исто ниво со руските авиони произведени пред три до пет години“, тврди Леонхард Хубен, историчар и соработник на Воено-историскиот музеј Берлин-Гатов.

Во основа, F-16 е ловец за блиска воздушна поддршка.

Тоа беше првиот западен ловец со систем за контрола на летот по жица (FBV), поради што првично беше наречен „електричен млаз“.

Другите иновации што ги воведе Viper, како што го нарекуваат пилотите, вклучуваат кокпит во форма на капка без рамка во видното поле за подобра видливост, правилен џојстик за полесно ракување под високи Г-сили и седиште што се навалува наназад за да помогне. пилотот полесно управува со силите Г-силите.

Верзиите се F-16 A/B Falcon и F-16 C/D Falcon.

Loading...

Едноседиштата F-16A и двоседиштата F-16B беа воведени во вооружувањето во 1979 година, пишува wikiwand.com.

На почетокот на употребата, тие покажаа сериозни недостатоци – постојаните дефекти кулминираа со бројни несреќи предизвикани од прекини на структурата на авионот, дефекти на моторот и системот за гориво и DS.

Проблемите беа надминати и Ф-16 стана многу корисен авион широко прифатен од УСАФ и десетици сојузнички нации.

Првата серија F-16C/D од 1984 година „Блок 25“ има мултимоден радар AN/APG-68 кој поддржува распоредување на ракетите AIM-120 AMRAAM и AIM-7.

Покрај воздушните бомби водени со ласер, авионите Блок 25 носат и ракети АГМ-65.

Основата на вертикалниот стабилизатор во авионот од втората генерација има значително поголем волумен во споредба со F-16A/B што се користи за сместување на електронскиот заглавувач.

Во стандардот „Блок 30“ беа изградени 319 F-16C/D со мотори F100-PW-200. Тие потоа беа модифицирани според стандардот F100-PW-220E.

Првата серија F-16C/D од 1984 година „Блок 25“ има мултимоден радар AN/APG-68 кој поддржува распоредување на ракетите AIM-120 AMRAAM и AIM-7.

Loading...

Покрај воздушните бомби водени со ласер, авионите Блок 25 носат и ракети АГМ-65.

Основата на вертикалниот стабилизатор во авионот од втората генерација има значително поголем волумен во споредба со F-16A/B што се користи за сместување на електронскиот заглавувач.

Во стандардот „Блок 30“ беа изградени 319 F-16C/D со мотори F100-PW-200.

Тие потоа беа модифицирани според стандардот F100-PW-220E.