Како пропадна една од најважните одлуки на ЕУ во историјата?

Сподели со своите пријатели

Најголемата економија на Европската Унија во исто време станува и најголемиот проблем.

Loading...

Во обид да ја заштити својата водечка индустрија од постепено исфрлање на возилата со мотори со внатрешно согорување, Германија го блокира усвојувањето на регулативите на Европската унија за забрана на продажбата на нови автомобили кои испуштаат CO2 по 2035 година.

Ова може целосно да ги наруши напорите на ЕУ за намалување на емисиите на стакленички гасови од транспортот, што е клучен дел од напорите на Унијата да стане климатски неутрална до 2050 година.

Има и предупредувања дека ваквата тврдоглава тактика може да даде лош пример за другите земји од ЕУ, кои исто така ќе прибегнуваат кон блокади за да ги заштитат оние што ги сметаат за клучни национални интереси, пишува Политико.

Сè изгледаше како завршена приказна

Забраната за мотори со внатрешно согорување во ЕУ изгледаше како завршена приказна.

И Европскиот парламент и членките на ЕУ во Советот го прифатија законот со кој ќе се забрани продажбата на нови автомобили и комбиња кои испуштаат јаглерод диоксид по 2035 година, со што електричните возила ќе станат стандард.

Министрите на ЕУ требаше да дадат конечно одобрение во вторник – но тогаш реагираше Германија.

Причина – Слободната демократска партија (ФДП), една од трите партии кои ја сочинуваат владејачката коалиција во Германија, сака Европската комисија да прифати дупка во законодавството што ќе дозволи продажба на возила со конвенционални мотори доколку користат т.н. наречени е-горива.

Loading...

Овие синтетички горива се климатски неутрални, но бараат многу повеќе енергија за производство отколку полнење на електрично возило.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  АНАЛИЗА: Зошто царува трговијата во Македонија?

„Ситуацијата е неприфатлива“, рече Паскал Канфин, француски пратеник во Европскиот парламент од партијата на претседателот Емануел Макрон, кој претседава со парламентарниот Комитет за животна средина и ги водеше преговорите за нула емисии.

„Не е прифатливо една земја да го гази она што веќе го прифатила. Германија го одобри договорот“, рече Канфин за новинарите, повикувајќи го германскиот канцелар Олаф Шолц да не биде запаметен во европската историја „како оној кој го урна Зелениот договор. ”

Настана хаос

Сепак, ФДП инсистира на гореспоменатото отстапување, наведувајќи ја потребата од отвореност кон новите технологии како причина.

По серијата болни неуспеси на регионалните избори минатата година, ФДП како свој политички приоритет го прифати спасувањето на моторот со внатрешно согорување, кој е важен симбол, но и главен извор на работни места.

Иако претседателката на Европската комисија Урсула фон дер Лајен се состана со германската влада во неделата за да ја убеди да се откаже од предлогот, во понеделникот канцеларот Шолц јасно стави до знаење дека Берлин нема намера да се откаже додека Комисијата не претстави предлог за вклучување на е-горивата во законодавство.

„Владата е обединета во очекувањето дека Европската комисија ќе претстави предлог е-горивата да може да се користат и по 2035 година“, рече германскиот канцелар.

Заедно со Италија, Полска и Бугарија, кои исто така изразија приговори за регулативите на ЕУ, Германија може да формира блокирачко малцинство што ќе го спречи усвојувањето на задолжителните нула емисии.

Loading...

Сепак, не сите во Берлин мислат дека тоа е добра идеја, особено партијата на Зелените, која исто така е дел од владејачката коалиција.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Планирате летување во Грција? Ова се цените што ве чекаат летово!

„Секогаш е тешко кога одеднаш ќе дојдете до различно мислење во последен момент. Германија се коцка со доверба на европско ниво. Тоа не треба да се прави, без оглед на содржината на прашањето“, се пожали претставникот на Зелените, Антон Хофрајтер, претседател на Комисијата за европски прашања на Бундестагот.

„Германските потези го вклучија алармот во Брисел. Постои страв дека земјите како Полска ќе почнат да ја користат истата тактика, односно дека ваквото германско однесување ги легитимира нападите врз други климатски цели“, рече еден европски дипломат, кој бара поамбициозна акција за климатските промени.

Берлин прави преседан

Расмус Андресен, претставник на германските Зелени во Европскиот парламент, исто така предупреди дека Берлин создава преседан што може да биде злоупотребен од други земји од ЕУ, како и од претставниците во Европскиот парламент кои сакаат да се ослободат од Зелениот договор.

Затоа договорот меѓу Комисијата и германската влада сега станува клучен и многу политички релевантен.

Андресен истакна дека Германија во минатото ги осудувала земјите како Полска и Унгарија за држење на Европската унија во заложништво и закани дека ќе го блокираат законодавството во нивните конфликти со Брисел околу владеењето на правото.

„Десничарските популистички влади како Италија, Полска или Унгарија, се разбира, ќе не копираат во иднина и ќе тврдат дека и другите го прават истото“, рече претставникот на Зелените и продолжи:

„Германија не е која било земја, туку најголемата и економски најсилната членка на ЕУ, кон која секогаш до одреден степен се ориентираат другите земји. И затоа е многу проблематично и може да доведе до фактот дека кредибилитетот – што е многу важно во европската демократија – во иднина ќе биде дефицитарна“.

Loading...
ПРОЧИТАЈТЕ И:  Планирате летување во Грција? Ова се цените што ве чекаат летово!

ФДП негира дека го загрозува угледот на Германија со оваа блокада во последен момент.

„Би било погрешно да се извлечат заклучоци за кредибилитетот на Германија во Европа од дискусијата за забраната за мотори со внатрешно согорување. Сегашната дискусија е нормална процедура за преговори“, рече Торстен Хербст од ФДП.

„Берлин се чувствува измамен“

Партијата вели дека Берлин минатата година дал прелиминарно одобрување за договорот од 2035 година, бидејќи сфатил дека Комисијата ќе предложи начин за вклучување на е-горивата.

Сега Берлин се чувствува измамен затоа што Комисијата не го стори тоа.

„Бараме законска регулатива од Европската комисија, Европската комисија ни го ветува тоа, а потоа не го прави и е целосно изненаден затоа што не го прифаќаме договорот“, рече министерот за транспорт Фолкер Висинг, член на ФДП.

Иако економски либерална, партијата вели дека се обидува да ги заштити производителите на автомобили, индустрија многу поамбивалентна од германската влада.

Loading...

„Спорот околу условите на забраната од 2035 година создава несигурност меѓу потрошувачите и индустријата, која инвестира во електрични возила, батерии и инфраструктура за полнење“, изјави Мартин Сандер, генерален директор на Форд во Европа.

Компанијата се обврза да стане целосно електрична до 2026 година. Фолксваген, најголемиот светски производител на автомобили, има за цел да го запре европското производство на автомобили со класични мотори до 2033 година.