Јајцата се суперхрана! Носат придобивки на нашето тело, но прашањето е колку се ПРЕМНОГУ?

Сподели со своите пријатели

Кога станува збор за хранливата вредност, јајцата се еден од најдобрите избори што можеме да ги направиме. А, ако ги јадете секој ден, многу брзо ќе ги забележите позитивните ефекти …

Loading...

– Со млекото, јајцата содржат најголема биолошка вредност или златен стандард на протеини – напиша на нејзината корпоративна страница Кејтлин М. Зелма, нутриционист и директор за исхрана на WebMD.

Според неа, едно јајце има само 75 калории, но затоа има 7 грама високо квалитетен протеин, 5 грама маснотии и 1,6 грама заситени маснотии, со железо, витамини, минерали и каротеноиди.

 

 

И не само тоа, туку, како што вели Кејтлон, јајцата се лесни за конзумирање, тие се толерираат од страна на млади и стари, можеме да ги прилагодиме на секој оброк и тие се ефтини.

Јајцата се навистина супер храна, но дали можеме да јадеме премногу од нив и дали во тој случај тие ќе му наштетат на нашето тело?

Loading...

Иако Medical News Today наведува дека не постои ограничување на бројот на јајца што едно лице може да ги јаде, од 3 до 5 јајца на ден се сметаат за сосема безбедни.

Посилен организам

Јајцата се полни со минерали и витамини, а според Medical News Today, тие се одлични за имунитет. Имено, откриено е дека витамините А и Б12 ги стимулираат имунитетните функции, а овие витамини се наоѓаат во јајцето. Покрај тоа, жолчките се одличен извор на витамин Д кој помага да не се разболиме, а исто така може да ни помогне да се опоравиме од настинка или грип.

Всушност, кога најмногу ни треба енергија, јајцата се веројатно најлесната и најбрзата храна што можеме да ја јадеме, вели Франсис Рот, нутриционист.

Покрај тоа, диетата што содржи јајца ни помага да добиеме два витални минерали за здравјето на имунитетот, а тоа се цинкот и селенот. Селенот е неопходен минерал за многу телесни процеси, вклучувајќи когнитивни функции, здрав имунолошки систем и плодност и кај мажите и кај жените.

 

 

Loading...

Подобра функција на мозокот

Витамините во јајцата не се важни само за зајакнување на имунолошкиот состав – тие се неопходни и за здравјето на мозокот.

Според Healthline, јајцето не содржи една, две или три, туку четири хранливи материи, за кои е познато дека го зајакнуваат здравјето на мозокот: витамин Б6, витамин Б12, фолати и холин. Б12 е „вклучен во синтезата на хемикалии во мозокот и регулирање на нивото на шеќер во мозокот“, а откриено е дека витамините од групата Б „го забавуваат падот на менталната активност кај постарите лица“, се наведува во публикацијата.

Јајцата нема да го зголемат ризикот од срцев удар

До неодамна се сметаше дека жолчките може да го зголемат нивото на лош холестерол, што може да доведе до срцеви заболувања и затоа многумина решија да ја избегнуваат оваа храна или да јадат само белки. Сепак, ова не е точно.

Ентони Комароф, професор по медицина на Медицинскиот факултет Харвард, објасни дека оттогаш истражувањата докажале дека „најголемиот дел од холестеролот во нашето тело го прави нашиот црн дроб“ – тој не доаѓа од холестеролот што го јадеме. Тој понатаму објасни дека „црниот дроб создава холестерол првенствено со заситени масти и транс масти во нашата исхрана, а не диетален холестерол“. Иако е точно дека едно големо јајце, во просек, содржи 1,5 грама заситени маснотии, истражувањата покажаа дека умереното консумирање на јајца не го зголемува ризикот од развој на срцеви заболувања, но може дури и да не заштити од нив.

Имено, неколку студии докажаа дека јадењето јајца може да го зголеми добриот холестерол, истовремено имајќи номинален или никаков ефект.

 

Loading...

 

Поубава и поздрава кожа

Јадењето варени јајца може да има голем број позитивни ефекти врз нашата кожа.

„Одредени витамини и минерали во јајцата помагаат во здрава кожа и спречуваат влошување на ткивото“, пренесува Medica News Today. Селенот е особено добар во ова. Цитирајќи неколку студии, нутриционистот Џо Левин за Би-Би-Си Добра храна напиша дека „диетата богата со селен може да помогне во заштита од рак на кожа, оштетување на сонце и старечки дамки“. За среќа, само две големи јајца содржат дури 56 проценти од препорачаната дневна доза на селен.

Посилни нокти и коса

Loading...

Ако купите шампони и мелеми збогатени со биотин, можеби ќе бидете изненадени кога ќе дознаете дека конзумирањето јајца, поточно жолчките, може да биде поедноставен начин за зголемување на внесувањето на биотин.

„Биотин е комплекс на витамини Б и игра важна улога во развојот на кератин“, објасни за здравјето Jошуа Зејхнер, директор за козметичко и клиничко истражување на Одделот за дерматологија на болницата Монт Синај во Њујорк. Според него, бидејќи косата и ноктите се направени од кератин преку сличен процес во телото, хранливите состојки кои и помагаат на косата можат да им помогнат и на ноктите.

Јајцата, покрај витамин Б12, содржат и протеини, цинк и железо, кои се хранливи материи за здрава коса. Според дерматологот Енгелман, овие хранливи состојки помагаат во структурата на косата, растат и распаѓаат јаглехидрати и маснотии, ја навлажнуваат косата и дистрибуираат кислород до клетките.

 

Loading...

 

Помал стрес и вознемиреност

Можеби не сте запознаени со лизин, како со биотин, но оваа есенцијална аминокиселина која се наоѓа во јајцата има прилично неверојатни здравствени придобивки. Имено, тоа може да ја намали вознемиреноста и акутниот стрес на долг рок. Цинкот, кој исто така се наоѓа во јајцата, а е „поврзан со намалена анксиозност“, според издаваштвото на Харвард Хелт.

Хитлин откри дека лизин, покрај тоа што помага во борбата против анксиозноста, може да помогне да се спречи развојот на херпес, да се подобри реакцијата на глукоза кај дијабетичарите, па дури и да се намали крвниот притисок.

Иако се достапни додатоци на лизин, обидете се да го земате повеќе од природна храна секогаш кога е можно. Покрај јајцата, лизин се наоѓа во млечни производи како јогурт, сирење, млеко, месо и морски плодови.

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *