Инфлацијата во Хрватска е 12 отсто

Сподели со своите пријатели

Цените на стоките и услугите за лична потрошувачка, мерени преку индексот на потрошувачките цени, во февруари 2023 година во однос на февруари 2022 година (на годишна основа) во Хрватска се во просек повисоки за 12,0%, додека во однос на јануари 2023 година (на месечно ниво) во просек за 0,2% повеќе, објави во петокот ДЗС.

Loading...

Гледано според главните групи од класификацијата ECOICOP, на годишно ниво најголем пораст на потрошувачките цени во просек е остварен во групите Ресторани и хотели, за 18,5% (придонес за зголемување од +0,93 процентни поени), Храна и Безалкохолни пијалоци, за 17, 1% (+4,54 процентни поени), домување, вода, струја, гас и други горива, за 15,5% (+2,63 процентни поени), Мебел, домашна опрема и редовно одржување на домаќинствата, за 14, 2% (+0,82 процентни поени), Облека и обувки за 11,3% (+0,69 процентни поени), Разни стоки и услуги за 10,7% (+0,67 процентни поени), Рекреација и култура за 8,9% (+0,46 п.п. ), здравје за 6,1% (+0,19 п.п.), транспорт за 5,8% (+0,81 п.п.) и алкохолни пијалоци и тутун за 5,3% (+0,27 п.п.).

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Вртоглави приходи на шесте најголеми американски банки

Според главните групи од класификацијата ECOICOP, на месечно ниво, цените најмногу пораснале во групите Транспорт, за 0,8% (придонес за зголемување од +0,11 процентни поени), Облека и обувки, за 0,6% (+ 0. 04 процентни поени), ресторани и хотели, за 0,4% (+0,02 процентни поени), храна и безалкохолни пијалоци, домување, вода, струја, гас и други горива и Рекреација и култура, по секоја група по 0, 2 %.

Порастот на цените на месечно ниво е ублажен со падот на цените во групите Разни стоки и услуги, за 0,5% (придонес за пад од -0,03 процентни поени), Мебел, домашна опрема и редовно одржување на домаќинствата, за 0,2%. (- 0,01 процентен поен) и Алкохолни пијалоци и тутун, за 0,1% (-0,01 процентен поен).

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Кинеската економија расте побрзо од очекуваното

Според главните компоненти на индексот (посебни агрегати), на годишна основа, пораст на цените е остварен кај компонентите Храна, пијалоци и тутун за 15,2%, Енергија за 13,3%, Индустриски непрехранбени производи без енергија , за 10,4% и Услуги, за 8,9%.

Според главните компоненти на индексот (посебни агрегати), на месечно ниво, поскапувања се остварени кај компонентите Енергија за 0,7%, Храна, пијалаци и тутун, Индустриски непрехранбени производи без енергија и Услуги за 0,1 % за секоја компонента.

Усогласен индекс на потрошувачки цени

Цените на стоките и услугите за лична потрошувачка, мерени со усогласениот индекс на потрошувачките цени, во февруари 2023 година во однос на февруари 2022 година (на годишна основа) се во просек повисоки за 11,7%, додека во однос на јануари 2023 година (на месечна основа ) ниво) во просек повеќе за 0,3%.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Откриено големо наоѓалиште на ретки метали во југозападна Кина

Сите информации за економско-енергетската криза во Македонија, регионот и светот можете да ги прочитате ТУКА.

Loading...