ФЕЈСБУК СЕ ПРЕИМЕНУВА ВО МЕТА: Што е МЕТАВЕРЗУМ и какви промени носи?

Сподели со своите пријатели

Шефот на „Фејсбук“, Марк Закерберг долго време замислува виртуелен свет во кој луѓето работат, играат и комуницираат, а сега се подготвува да потроши милијарди долари и години напор за да го постигне тоа.

Loading...

Цукерберг го изненади технолошкиот свет кога пред една недела објави дека неговата компанија ќе го промени своето име и ќе го насочи својот бизнис под нов бренд со фокус на изградба на метаверзум.

Ова беше направено вчера, кога првиот човек на „Фејсбук“ за време на конференцијата за виртуелна и проширена реалност најави дека компанијата ќе го промени името во Мета.

„Во текот на следната деценија, овие нови платформи ќе почнат да ги отвораат видовите на искуства што сакав да ги изградам уште пред да го лансирам Фејсбук“, рече Закерберг во понеделникот.

Facebook соопшти истиот ден дека неговото трошење на Facebook Reality Labs, каде што компанијата работи на проширена и виртуелна реалност, ќе го намали вкупниот оперативен профит за околу 10 милијарди оваа година.

– Очекувам дека оваа инвестиција ќе расте уште повеќе во секоја од следните неколку години – истакна Цукерберг.

Според „Фокс Бизнис“, тој стана еден од најгласните застапници на онлајн световите во кои луѓето живеат во таканаречените извонредни, виртуелни и споделени простори кои се повеќе се вклучени во терминот метаверзум.

 

Loading...

 

Што е метаверзум?

Како што го опиша Цукерберг, ова се „виртуелни средини“ во кои може да се влезе наместо само да се гледа преку екран.

Во суштина, тоа е свет на бескрајни, поврзани виртуелни заедници каде што луѓето можат да се среќаваат, работат и играат користејќи различни уреди и помагала, пишува Радио Слободна Европа (РСЕ).

Заснован на научно-фантастичните романи како „Ready Player One“ и „Snow Crash“, метаверзумот е дигитална реалност во која луѓето можат да одат на концерти со пријателите преку аватари или да пробуваат облека во продавниците, како што би правеле офлајн во реалниот живот.

Терминот метаверзум или мета-универзум беше измислен од писателот Нил Стивенсон во неговиот роман „Снежна несреќа“ од 1992 година.

Технологијата за виртуелна реалност (VR) и проширена реалност (AR), како што пишува RSE, се очекува да биде движечката сила зад тридимензионалните виртуелни светови за корисниците каде нивните искуства дополнително ќе ги заматат границите помеѓу реалниот и дигиталниот живот.

Loading...

 

 

Фокус на младите луѓе

Фокс Бизнис наведува дека овој пресврт е централен во напорите на Цукерберг да се фокусира на услугите за помладите корисници.

Искуствата што ќе ги воведе компанијата при создавањето на метаверзум треба да привлечат и возбудат ваква публика, изјави првиот човек на „Фејсбук“.

Но, сфаќањето на таа визија нема да биде ниту брза ниту евтина. Ќе бидат потребни години за да се развијат производи за метаверзум.

Аналитичарите на „Џеферс груп“ посочуваат дека некои од основните елементи за изградба на метаверзум сè уште не постојат и дека „ќе ја гледаме целосната визија на метаверзумот за една деценија“.

Loading...

Вкупните трошоци на „Фејсбук“ следната година би можеле да скокнат и за 27 милијарди долари, достигнувајќи 97 милијарди, колку што се трошат на луѓе и инфраструктура. Капиталните расходи за ставки како што се мрежната инфраструктура и центрите за податоци се очекува да скокнат за речиси 80 отсто следната година, соопшти компанијата.

Конечниот поврат на инвестицијата би можел да биде далекусежен. Во приходите на Facebook сега доминира продажбата на реклами.

– Ако сте во метаверзум секој ден, тогаш ви треба дигитална облека и дигитални алатки за различни искуства. Нашата цел е да им помогнеме на членовите да достигнат милијарда луѓе и стотици милијарди долари во дигиталната трговија“, рече Закерберг.

Аналитичарот на Jefferys, Ендрју Ерквиц, изјави за Fox Business дека пресметувањето на профитот од метаверзумот е тешко, но дека бизнисот со видео игри дава индикација за потенцијалот на пазарот.

„Луѓето се спремни да потрошат 80 милијарди долари или повеќе на виртуелни добра“, рече тој, посочувајќи дека приходите од метаверзумот би можеле да бидат „многу, многу големи“.

 

Loading...

 

„Фејсбук“ не е единствениот во трката

Компаниите за видео игри и другите технолошки гиганти, исто така, се во трка да ја развијат својата платформа metaversum и да воспостават рана доминација во полето кое ветува високи приходи и кое може трајно да го промени начинот на човечка интеракција.

Некои од раните верзии на она што може да се смета за метаверзум веќе постојат во одредени компании. Така, „Epic Games“ беше домаќин на концертот на Тревис Скот во неговата популарна игра „Fortnight“ неколку месеци по почетокот на пандемијата. На него присуствуваа над 12 милиони луѓе.

Loading...

Roblox обезбеди извонредно искуство во мај за да ја прослави 100-годишнината од модниот бренд Гучи, во која корисниците можеа да купат стоки за нивните аватари од ограничена серија, а минатиот месец беа домаќини на концертот Twenty One Pilots.

РСЕ наведува дека „Гугл“ бил целосно реорганизиран во 2015 година под холдинг-компанијата „Алфабет“, делумно за да сигнализира дека повеќе не е само интернет пребарувач, туку конгломерат со компании кои произведуваат автомобили со автопилоти или гаџети за здравствена технологија.

Но, аналитичарите велат дека спроведувањето на метаверзумот ќе продолжи да бара од компаниите да ги надминат пречките.

На пример, времето потребно за податоците да стигнат од една до друга точка и назад во моментов е премногу бавно за да се поддржи концептот. Виртуелните валути, исто така, ќе треба да се развиваат со цел метаверзумот да се развие како пазар.

Исто така, треба да се истакне дека не сите технолошки компании се во согласност со визијата за метаверзум.

Loading...

Иван Шпигел, извршниот директор на ривалот на „Фејсбук“ „Снеп“, кој исто така инвестира во проширена реалност, вели дека концептот е роден во фикцијата за да се опише сè што пропаѓа.

– Ние сме заинтересирани за проширената реалност бидејќи се заснова на светот што го делиме – рече тој.

 

 

Свиркачот од „Фејсбук“ остана шокиран

Loading...

Поранешната вработена во Фејсбук, Френсис Хоген, која ги откри мрачните тајни на компанијата и сведочеше пред Конгресот на САД, рече дека е „шокирана“ од обемот на плановите за метаверзум, објави Business Insider, потсетувајќи дека компанијата неодамна објави дека ќе гради виртуелниот свет да вработи 10.000 луѓе.

Хоген во понеделникот рече дека е шокирана што компанијата ќе инвестира толку многу пари во метаверзум и дека слична инвестиција во одделот за безбедност ќе биде „одлична“.

– Знаете ли што би можеле да правиме со безбедноста доколку имаме уште 10.000 инженери? Тоа би било одлично – истакна таа обраќајќи се во британскиот парламент.