Европските комори против дополнителен данок во воздушен транспорт и бродски превоз

Сподели со своите пријатели

Европското здружение на комори Еурочамбрес е против дополнителен данок за воздушниот и поморскиот транспорт бидејќи смета дека инвестициите во истражување и развој и иновации, а не нови даноци, доведуваат до позеленување на овие индустрии, известуваат од Хрватската стопанска комора.

Loading...

Според сегашната верзија на директивата на Европската унија за оданочување на енергијата, воздушниот транспорт и превозот не се засегнати од данокот, но последниот предлог на Европската комисија како дел од усогласувањето на директивата со целите на Европскиот зелен план вклучува и укинување од овој исклучок.

„Тоа не е дополнително оданочување, туку инвестиција во истражување“

Иако смета дека до одреден степен е неопходна ревизија, европската асоцијација на комори Еурошамбрес, чиј член е и ХГК, се противи на дополнителниот данок за воздушниот и поморскиот транспорт.

„Не е дополнително оданочување, туку инвестирање во истражување и развој и иновации кои ќе доведат до позеленување на тие индустрии“, велат од „Еурокомбрес“.

Тие повикуваат на избалансирани и ефективни промени кои ќе ги земат предвид актуелните економски околности и кризи.

Сметаат дека со ревизијата не треба да се воведуваат дополнителни даночни оптоварувања, особено ако тоа нема да доведе до намалување на емисиите.

Тие додаваат дека со новиот данок граѓаните и компаниите во географски поизолираните области, особено на островите, би ги ставиле во неповолна положба, бидејќи данокот ќе се зголемува според растојанието и потрошувачката на гориво.

Секторот за воздушен транспорт

Во случајот со воздушен транспорт, трошоците за гориво сочинуваат една четвртина од сите оперативни трошоци на авиокомпаниите, а регулативата за воздухопловство за повторно гориво ќе постави дополнителни барања за нив во однос на одржливоста и дозволените мешавини на гориво.

Loading...

Двете индустрии веќе ќе имаат дополнителни трошоци преку ревидираниот систем за тргување со емисии, велат од Европската коморска асоцијација.

„Овие сектори беа значително погодени од пандемијата, а потоа дојде војната во Украина. Но, исто така беше покажано колку е клучно нивното здравје за синџирите на снабдување. Можеме да очекуваме зголемување на цените на транспортот и прелевање на туризмот и другите сродни индустрии“ вели директорот на Секторот за сообраќај ХГК Дарко Солдо.

„Европските авиокомпании го поддржуваат Европскиот зелен план и работат на намалување на емисиите и загадувањето, но тие се под големо влијание од високите и нестабилни цени на горивото и такси во системот за тргување со емисии. Средствата наменети за подобрување на флотата и софтверот и за образованието за намалување Емисиите мораше да се пренаменат токму поради тоа“, рече претседателот на Здружението за воздушен транспорт ХГК, Славен Жабо од Кроација ерлајнс.

Жабо посочува дека самата обврска да се пријават емисии за авиокомпании кои надминуваат 10.000 тони емисии е дискриминаторска бидејќи истите тие превозници не можат да аплицираат за средства од Фондот за модернизација за да ги намалат трошоците бидејќи користат фосилни горива.