Епл казнети со 8 милиони евра

Сподели со своите пријатели

Француската регулаторна агенција за заштита на податоци (CNIL) го казни Apple со 8.000.000 евра за собирање кориснички податоци за насочено рекламирање во App Store без да бара или да обезбеди согласност од корисникот.

Loading...

Оваа практика се смета за прекршување на член 82 од Францускиот Закон за заштита на податоци (DPA), кој е усогласен со GDPR (Општа регулатива за заштита на податоци), кој се применува низ цела Европа.

Членот 82 од францускиот Закон за заштита на податоците бара „секое дејство со кое услугата за електронска комуникација пристапува или внесува информации во терминалната опрема на корисникот (како складирање колачиња) бара согласност од корисникот“.

Ова е истиот напис што Facebook и Google претходно го прекршија со тоа што им отежнаа на посетителите на нивните веб-локации да најдат опција за одбивање колачиња за следење, за што CNIL ги казни Facebook и Google со 60.000.000 и 150.000.000 евра соодветно.

Во објаснувањето на казната, CNIL објасни дека поставката за оневозможување на постојани идентификатори кои му дозволуваат на Apple да ги профилира корисниците е достапна на iOS и стандардно е поставена на „овозможено“, но е малку скриена.

Поточно, опцијата се наоѓа под делот „Apple Advertising“ од поставката „Privacy“ која се наоѓа во менито „Settings“ на iOS.

Ова значи дека корисникот морал да помине низ неколку чекори за да го пронајде и деактивира овој систем за следење бидејќи опцијата не била вклучена во процесот на иницијализација на телефонот, а се претпоставува дека повеќето корисници не знаеле како да го направат тоа или морале да одат надвор од нивниот пат да го најдат.

Според изјавата на CNIL, профилирањето на корисникот се случи автоматски на iOS 14.6, верзијата на iOS што ја анализира CNIL по најавувањето на корисниците.

Loading...

CNIL вели дека Apple може да ја задржи опцијата „закопана“ во менито за поставки сè додека бара од корисниците да се согласат за следење на App Store по првичното поставување на уредот, што не беше случај со iOS 14.6.

Apple го реши овој проблем, па поновите верзии на iOS ги третираат проблемите со согласноста на корисниците според важечките закони за заштита на податоците.

Сепак, CNIL одлучи да наметне парична казна за периодот на прекршување, цифрата од 8 милиони евра што го одразува бројот на засегнати корисници во Франција и проценетиот индиректен профит што компанијата го направи од насоченото рекламирање.

Портпаролот на Apple во Франција рече дека планираат да поднесат жалба на одлуката на CNIL.