Луѓето веќе поминуваат часови и часови во дигитални и виртуелни светови – било да се видео игри, сурфање на интернет, социјални мрежи и слично. Во иднина, дел од тоа време, предвидуваат експертите на Гартнер, ќе се троши во – метаверс. Овој термин неодамна стана мејнстрим откако Марк Закерберг го смени името на Фејсбук (компании, а не социјални мрежи) во Мета, и се однесува на заеднички виртуелен простор кој „обезбедува извонредни искуства“ во кои луѓето ќе работат, играат, купуваат, се едуцираат итн.
До 2026 година, 25 отсто од луѓето ќе поминуваат најмалку еден час дневно во метапросторот, а Гартнер верува дека со метаверсот нема да управува само една компанија како Мета, туку различни компании. Метаверзијата ќе има своја виртуелна економија базирана на дигитални валути и NFT, а само минатата година пазарот NFT вредеше околу 27 милијарди долари.
Додека некои метаверзи моментално се споредуваат само со видео игрите, иднината треба да донесе многу повеќе опции и да им овозможи на луѓето да ги реплицираат или подобрат нивните физички активности, пренесува Venture Beat. Компаниите ќе комуницираат со своите клиенти преку метапросторот, вработените ќе можат подобро да соработуваат преку извонредни работни места во виртуелни канцеларии, додека виртуелните настани ќе им понудат на клиентите нови опции за дружење, работилници итн.
Исто така, во такви виртуелни светови, ќе се купуваат дигитални земјишта и куќи (кои можеби се поскапи од реалните куќи), ќе се купува во виртуелни продавници итн.
До 2026 година, околу една третина од организациите ќе го прошират својот бизнис модел на метаверзи за да ги продаваат своите производи и услуги, а Гартнер вели дека организациите треба да започнат да развиваат дигитални стратегии кои вклучуваат инфраструктура и корисници поврзани со метакосмосот.