Првата група борбени авиони Дасо Мираж 2000-5, некогаш дел од француските воздухопловни сили, пристигна во Украина.
Овие авиони се модифицирани за да носат крстосувачки ракети SCALP-EG, кои Франција ги испорача на Украина, објави Форбс Хрватска.
Пристигнувањето на овие авиони претставува значаен поттик за украинските воздухопловни сили во време кога нивните способности за длабок удар се клучни.
Украинските воздухопловни сили ги гаѓаат руските командни пунктови, настојувајќи да ја нарушат координацијата на непријателските единици на фронтот и да им дадат поддршка на војниците на теренот.
Францускиот претседател Емануел Макрон ѝ вети на Украина вишок од овие авиони уште во јуни минатата година.
Украинските пилоти и техничари во меѓувреме поминаа забрзана обука во Франција, а сега првите три авиони се подготвени за акција.
„Сега ќе учествува во одбраната на украинското небо“, рече францускиот министер за одбрана Себастиен Лекорну.
Авионите Мираж се придружуваат на растечката флота на западни борбени авиони во Украина, вклучувајќи ги и поранешните европски Lockheed Martin F-16.
Овие авиони се наменети да ги заменат загубите на украинската авијација, која досега главно користеше советски авиони од складиштето или преостанатите од претходните конфликти.
За време на војната, Украина загуби околу 100 советски авиони од руски ракети, а дополнителни 85 F-16 и потенцијално 12 или повеќе Mirage 2000 ќе помогнат да се зачува воздушната борбена моќ, пишува Форбс Хрватска.
Ф-16-овите, вклучително и десетина испорачани од Данска и Холандија, главно се ангажирани во противвоздушни мисии, насочени кон руски беспилотни летала и крстосувачки ракети кои ги погодуваат украинските градови.
Напади на копнени цели
За разлика од Ф-16, авионите Мираж се специјално прилагодени за напади на копнени цели. Французите го модифицираа Mirage 2000-5 за да може да носи не само ракети SCALP-EG, туку и бомби со глајд-хамер.
Ракетите SCALP-EG имаат дострел до 250 километри и боеви глави од 1.300 килограми, што ги прави клучни за уништување руски командни центри и други стратешки цели.
Украинските воздухопловни сили со месеци ги гаѓаа командните пунктови на руските трупи, вклучително и позициите на 810-та поморска бригада, со што ја ослабуваше координацијата на непријателските сили во регионот Курск.
Овие напади им овозможија на украинските трупи да започнат успешни контраофанзиви во областа.
Муницијата како клучен фактор
Ефективноста на авионот Мираж ќе зависи од достапноста на квалитетна муниција.
Не е познато колку проектили SCALP-EG доби Украина од Франција и Италија, но се проценува дека станува збор за околу сто проектили.
Франција работи на зголемување на производството и планира да произведе нова серија ракети SCALP-EG, од кои некои би можеле да завршат во Украина.
„Да, продолжуваме со испораките на ракетите SCALP“, потврди францускиот амбасадор во Украина Гаел Алер.
Паралелно, Украина развива своја длабока ударна муниција, која во моментов се тестира на стари советски авиони како Сухој Су-24.
Во иднина оваа муниција би можела да се користи и на авионите Мираж, што би овозможило нивно распоредување дури и во случај на исцрпување на залихите на ракетите SCALP-EG.