За прислушкувањето на паметните телефони се зборува со години, а како еден од доказите за ова прислушкување, многумина ја наведуваат ситуацијата во која по разговорите во кои споменуваме некои теми или производи за кои никогаш не сме сурфале на мрежата, почнуваат реклами поврзани со нив да ни се појавуваат.
Експертите за сајбер безбедност од NordVPN објаснија за Дејли Меил едноставен тест што можете да го користите за да проверите дали вашиот паметен телефон навистина ве шпионира.
Тестот се базира на четири чекори, каде што е многу важно да продолжите да ги користите вашите телефони како и досега, т.е. да не ги менувате вашите навики за користење, сурфање и прелистување.
Прислушкување, илустрација
Првиот чекор во овој тест е да пронајдете тема или производ што никогаш не сте ги погледнале на интернет.
После тоа, експертите советуваат да започнете повеќе разговори на таа тема кога сте во близина на вашиот телефон.
Се советува да зборувате и за работи поврзани со темата што сте ја одбрале како тест – ако се работи за патување во одредена земја, зборувајте за хотели, места што сакате да ги посетите во таа земја и слично.
Третиот чекор се однесува на она што не треба да го правите, а тоа е да пребарувате на интернет за таа тема, или за слични теми.
На пример ако сте избрале како тема за тестирање земја што сакате да ја посетите, не сурфајте општо за патување, не гледајте летови на авиокомпании и слично.
Четвртиот и последен чекор од тој тест е само чекање.
Проверувајте дали на вашиот телефон или уреди што ги користите ќе се појавуваат реклами на та атема, како на пример зделки за патувања, реклами за авиокомпании, реклами за туристички агенции итн.
Ако таквите реклами почнат да се појавуваат, тоа може да укаже дека вашиот телефон навистина ве слуша и ги користи тие информации за да ви прикажува реклами што може да се кликаат.
На уредите им даваме премногу пристап до нашите лични податоци
Во тестот спроведен од тимот на NordVPN, рекламите почнаа да се појавуваат само неколку дена откако почнаа да зборуваат за тема што никогаш претходно не ја барале на Гугл (Саудиска Арабија, чие име член на тимот го впиша во апликацијата за белешки и орангутани за кои разговараа).
Според Мариус Бриедис, извршен директор за технологија на оваа компанија, ова е „силен индикатор“ дека им дозволуваме на уредите премногу пристап до нашите лични податоци и интереси.
Треба да се нагласи дека уредите собираат многу податоци и информации за нивните корисници, за да можат да го предвидат нивното однесување и намери за кои можеби не се свесни ниту самите корисници, но фактот дека рекламите за темите се појавија само неколку дена. откако тие разговараа за нив, покажува дека телефоните всушност слушаат сè за што зборуваме.
Можеме да видиме дека има нешто во ова во неодамнешниот пример на маркетинг компанијата Cox Media, која им тврдеше на своите клиенти дека користат софтвер наречен „Активно слушање“ со кој ги прислушуваат корисниците за да можат да добијат уште подетален увид во нивните интереси и го користат за поставување реклами.
Како еден од советите со кои можете да спречите или барем да се обидете да спречите потенцијално прислушување на Дејли Меил, велат дека – исклучете ги гласовните асистенти, а исто така ве советуваат да ги проверите дозволите што ги имаат апликациите на вашите телефони и да ги исклучите дозволите поврзани со микрофонот.
Ако навистина мислите дека телефоните ве мачат, можете да ги слушате советите споделени од NordVPN и да проверите дали тоа е навистина точно.