Патниците се упатиле кон излезот за итни случаи од запалениот авион на Japan Airlines без рачен багаж, според упатствата на екипажот.
Оставањето вредни предмети било „главен фактор“ за брзата евакуација на сите 379 луѓе на бродот непосредно пред да биде зафатен во пламен на пистата на аеродромот Ханеда во Токио во вторникот, велат воздухопловните експерти.
Летот 516 на Japan Airlines се претвори во огнена топка откако се судри со авион на крајбрежната стража при слетувањето.
Пет од шесте лица во помалиот авион загинаа.
Беспрекорната евакуација на авионот на Japan Airlines го запрепасти светот и доби пофалби од многумина.
Воздухопловните експерти и членовите на екипажот изјавија за Би-Би-Си дека сè зависи од екипажот на летот што ја спроведува нивната ригорозна обука и „добро однесување“ на патниците кои ги следеле безбедносните протоколи.
Како патниците избегале од „пеколот“ на огнената топка на јапонскиот авион?
„Не гледам ниту еден патник на земја, на ниту едно видео што сум го видел, дека го носат својот багаж со себе… Ако луѓето се обидат да го земат нивниот кабински багаж, тоа е навистина опасно затоа што би забавиле евакуацијата“, изјави проф. Ед Галеа, директор на Инженерската група за заштита од пожари на Универзитетот во Гринич.
Состојбата на авионот, Ербас А350, ја отежна евакуацијата, рече професорот Галеа.
„Оваа несреќа беше далеку од идеална. Авионот беше свртен надолу, што значеше дека на патниците им беше тешко да се движат“, рече тој.
Само три тобогани на надувување можеа да се користат за евакуација на патниците, но тие не беа правилно распоредени поради начинот на слетување на авионот. Лизгањето беше многу стрмно, што можеше да биде опасно.
За време на евакуацијата, не функционирал и системот за известување во авионот, па екипажот на летот морал да пренесува инструкции со помош на мегафон, соопштија од Japan Airlines.
Еден патник се здобил со модринки, а 13 други побарале лекарска консултација поради физички непријатности, соопштија од авиокомпанијата.
Летот на Japan Airlines полета од Њу Читосе во Сапоро во 16:00 часот по локално време (07:00 GMT) и слета во Ханеда нешто пред 18:00 часот.
Помал авион на крајбрежната стража требало да достави помош за настраданите од силниот новогодишен земјотрес. Истрагата за судирот е во тек.
Клучна е обуката за безбедност
Поранешна стјуардеса на Japan Airlines изјави за Би-Би-Си дека патниците на комерцијалниот лет биле „неверојатно среќни“.
„Почувствував олеснување кога дознав дека сите патници се безбедни. Но, кога почнав да размислувам за постапката за итна евакуација, одеднаш почувствував нервоза и страв“, рече таа.
Во зависност од тоа како се судриле двата авиони и како се проширил пожарот, можело да биде многу полошо.
„Но, она што тие го постигнаа е потешко отколку што може да се замисли. Тоа што сите успеале да побегнат е резултат на добрата координација меѓу екипажот и патниците кои ги следеле упатствата“, додаде таа.
Пилот на авиокомпанија од Југоисточна Азија, кој исто така сакаше да остане анонимен, рече дека ригорозната обука што ја поминал екипажот помогнала во брзата евакуација.
Пилотот додаде дека безбедносните прописи во авионот биле значително зајакнати по минатите несреќи.
На пример, падот на Боинг 747 во 1977 година на аеродромот Лос Родеос во Шпанија – во кој загинаа 583 луѓе останува најсмртоносната несреќа во историјата на воздухопловството – доведе до преглед на процедурите во пилотската кабина и радио комуникациите. Утврдено е дека до несреќата дошло поради лоша комуникација меѓу екипажот на летот и контролорите на летање.
Japan Airlines претрпе сопствена катастрофа во август 1985 година, кога летот 123 за Осака се урна во планина веднаш по полетувањето од Токио Ханеда.
Подоцна беше припишана на неисправна поправка од страна на Боинг, производителот на авионот.
Само четворица од 524-те луѓе во авионот првично ја преживеале несреќата, но еден од нив на крајот им подлегнал на раните.
Во 2006 година, Japan Airlines отвори музејски објект во близина на Ханеда со остатоци од инцидентот, со цел да се промовира свеста за безбедноста кај своите вработени.
„Соочени со болката и тагата на ужалените семејства и недовербата на јавноста во безбедноста на авионот [по несреќата во 1985 година], ветивме дека никогаш повеќе нема да дозволиме ваква трагична несреќа да се случи“, напиша Japan Airlines на веб-страницата на објектот.
„Ги потсетуваме сите вработени дека ни се доверени вредни животи и имот во нашата работа“.