Еуроконтрол, кој управува со европскиот воздушен простор, најави дека во текот на летото ќе има „голем товар“ на сообраќај во многу важни региони.
Патниците кои имаат намера да патуваат со авион се предупредуваат на „предизвикливо“ лето, пренесува Танјуг.
Тоа предупредување беше издадено на почетокот на летната сезона, со речиси 33.000 дневни летови низ Европа во следните осум недели, што е речиси осум отсто повеќе во споредба со истиот период во 2022 година, пишува британски Тајмс.
Според извештаите, густ сообраќај се очекува во Ремс и Марсеј во Франција, Атина, Лондон, Барселона, Брисел, Будимпешта, Никозија, Варшава и Загреб во деновите на шпицот, особено во петок и за време на летните викенди.
Се додава дека „преоптоварувањето“ може да доведе до одложувања и авионите да бидат принудени да летаат на подолги рути за да се избегнат критичните области.
Недостаток на воздушен простор
Генералниот директор на Еуроконтрол, Раул Медина изјави дека војната во Украина, односно воените потреби влијаеле на немањето слободен воздушен простор.
„Аеродромите мора да имаат добар персонал. Од витално значење е услугите на воздушниот сообраќај да обезбедат доволен капацитет и авиокомпаниите да се придржуваат до нивните распореди“, рече Медина.
Според него, достапноста на воздушниот простор е намалена за 20 проценти.
Шефот на Меѓународната асоцијација за воздушен транспорт, Вили Волш, минатиот месец изјави дека авиокомпаниите имаат сериозна загриженост за контролата на воздушниот сообраќај и дека прекинот во јуни е „многу над она што е нормално за овој период од годината“.
Штрајковите како дополнителен проблем
„Имаме хаотична ситуација кога гледаме речиси секојдневни штрајкови на контролата на летање, што го нарушува сообраќајот не само во Франција, туку и низ Европа, бидејќи ги принудува авиокомпаниите да се пренасочуваат кон други земји“, рече Валс.
Шефовите на воздухопловството, вклучително и Мајкл О’Лири, извршен директор на Рајанер, изјавија дека серијата напади на контролорите во Франција остануваат една од најголемите закани за летните воздушни патувања.
Тие удари, како што се наведува, влијаеле на летовите на кратки релации, првенствено во Велика Британија и Шпанија, бидејќи властите во Франција ги штитат домашните полетувања и летовите на долги релации што го „прелетуваат“ воздушниот простор.