Не само што е вознемирувачко што толку многу лажни информации во рекламите поминале одобрување и биле подготвени да им се прикажат на корисниците, туку загрижувачки е што тоа се случи на платформа која се гордееше со силни правила околу политичката содржина и рекламирањето.
Една од најпопуларните социјални мрежи денес, ТикТок, има своја прилично темна страна.
Имено, новата студија објавена од Global Witness и тим од Универзитетот во Њујорк покажа дека освен куп интересни видеа, ТикТок содржи и голем број видеа кои промовираат теории на заговор и дезинформации.
Во истражувањето тие се фокусирале на TikTok, Facebook и YouTube, па проверувале колку се точни алгоритмите што ги користат овие социјални мрежи за откривање и отстранување на дезинформации и лажни реклами.
Од сите набљудувани социјални мрежи, ТикТок се покажа како најлоша.
Истражувачите поставиле куп реклами на таа платформа кои содржеле лажни информации и потенцијално опасна содржина и чекале одобрување.
Дури 90 отсто од тие реклами се одобрени за објавување и прикажување на корисниците на ТикТок.
– Оваа година ќе биде значително полоша, бидејќи се ближат изборите – истакна коавторката на истражувањето Оливија Литл.
„Има експоненцијален раст на бројот на корисници, што само значи дека ќе има повеќе дезинформации. ТикТок мора проактивно да работи за да ги спречи или ќе се соочиме со нова криза“.
Истражувањето откри различни категории на лажно рекламирање. Така, некои реклами содржат погрешни детали, како што се неточни датуми за избори.
Други вклучуваат погрешни или лажни услови за гласање. А повеќето од нив биле оние кои едноставно им одговараат на гласачите откако излегоа на гласање.
Не само што е вознемирувачко што толку многу лажни информации во рекламите го поминале одобрението на ТикТок и биле подготвени да им бидат прикажани на корисниците, туку загрижувачки е што тоа се случи на платформа која се гордее со силни правила околу политичката содржина и рекламирањето.
TikTok во неколку наврати јасно стави до знаење дека неговите политики за користење не дозволуваат никакви платени политички реклами.
Сите проверени политички сметки автоматски се дисквалификуваат од користење на алатките за наплата што вообичаено им се достапни на инфлуенсерите.
Дополнително, тие во август објавија дека воведуваат нови и подобрени упатства со цел да се запре ширењето на дезинформации.
„Во ТикТок, ние многу сериозно ја сфаќаме нашата одговорност да го заштитиме интегритетот на нашата платформа, особено за време на изборите“, напиша шефот на американската безбедност на ТикТок, Ерик Хан, во август.
„За да го зајакнеме нашиот одговор на заканите, ТикТок соработува со независни аналитички компании и редовно се состанува со други учесници во индустријата, граѓански организации и други експерти.
Сепак, експертите истакнуваат дека токму она што го направи ТикТок толку популарен меѓу корисниците е одговорно и за вирусното ширење на дезинформации.
Имено, алгоритмот кој го користат снима што гледаат корисниците и колку долго остануваат на видео, па им нудат слична содржина со цел да ги поттикнат корисниците да поминуваат што повеќе време во апликацијата гледајќи го видеото.
Ако навистина сакаат да направат нешто и да го променат начинот на кој се шират дезинформации на нивната платформа, ќе мора да го сменат и тој алгоритам.
И според се, тоа нема да го направат самоиницијативно, бидејќи тоа би значело загуба на заработка, а можеби и загуба на корисници.