Низ историјата, Порше помогна во развојот на голем број модели од трети страни пред да стане ексклузивен производител каков што е денес. Партнерствата во развојот на модели со производители како што се Опел, Aуди, Рено, Сеат или Мерцедес не се невообичаени, но големо внимание привлече соработката со руската Лада во 1976 година кога беше создаден редок и уникатен прототип VAZ-Porsche 2103.
Произведена е само една копија, која Советите подоцна ќе ја одбијат, но и покрај тоа, оваа Лада дизајнирана во Порше е чуден автомобил кој го надминува секој концепт на возило на кој некогаш работел Порше, пишува Јутарњи.хр. Инаку, сопственикот на брендот Лада, рускиот производител АвтоВАЗ, е основан во 1966 година откако склучил договор со Фиат за производство на лиценцирана верзија на нивниот модел 124.
Првиот модел беше ВАЗ 2101 познат како „Жигули“, а во 1970 година влезе во производство караван варијанта на ВАЗ 2102. Моделот набрзо стана најпродаваниот автомобил во Советскиот Сојуз, популарен во земјите од „Источниот блок“. и ВАЗ извезуваа под брендот Лада и лансираа нов модел ВАЗ 2103. Новиот ВАЗ 2103, како што го нарекуваа во Русија, беше создаден врз основа на Fiat 124 Special.
Виктор Пољаков, кој беше директор на АвтоВАЗ, потпиша тригодишен договор за соработка со Ернст Фурман, тогашниот претседател на Порше, во 1975 година, со кој АвтоВАЗ испорача половина милион германски марки на германска компанија за да и помогне на Лада да развие нов модел. Во Потше го нарекоа прототипот VAZ-Porsche 2103, кој беше замислен како подобрена верзија на моделот 2103.
Шасијата и конфигурацијата на Фиат со погон на задните тркала и предниот мотор се задржани, а инженерите на Порше додадоа голем број подобрувања. Суспензијата е рафинирана за подобра стабилност при големи брзини, а додадена е и подобра изолација на кабината. Додадени се и нов модерен кокпит со нови инструменти, волан инспириран од оној од Поршe 928, како и нови контроли за греење и ладење.
Моторот е редизајниран да вози на бензин со ниски октани, а додадени се и некои алуминиумски компоненти за да се заштеди тежина бидејќи, за разлика од оригиналниот Фиат 124 Специал , ВАЗ 2103 тежеше 100 килограми повеќе. Визуелно беа отстранети сите хромирани детали, а познатата каросерија доби нова, помодерна пластична предна решетка и браници. Под хаубата, Порше не направи никакви подобрувања: остана 1,4-литарскиот мотор од 75 КС, кој беше најмоќниот во стандардната понуда.
Кога Порше им го претстави концептот ВАЗ-Порше 2103 на Русите, предложи и можност за инсталирање на сопствен мотор, но беше предоцна. АвтоВАЗ го отфрли проектот затоа што го прифатија својот, компаративно развиен за моделот ВАЗ 2106, кој беше завршен само неколку месеци подоцна.
Тој еден и единствен прототип на „Лејд-Порше“ денес се наоѓа во приватната гаража на поранешен работник на Порше. Сепак, соработката помеѓу Порше и Лада за развој на возила не застана тука. Германците им помогнаа на Русите во подобрувањето на моделот Нива и во развојот на Самара. Така, сопствениците на Самара можеа да се пофалат дека токму Порше работеше на развојот на моторот на нивните лимени миленичиња. Порше и помогна на Лада во мотоспортот: Причина: Лада Самара Т3 Париз-Дакар настапи со погонот 4х4 на Порше од моделот 959 и боксер од 3,6 литри од моделот 911 …