Хрватска компанија стана мнозински сопственик на Бугати

Сподели со своите пријатели

Хрватскиот производител на електрични хиперавтомобили Мате Римац го презеде „Бугати“, француска компанија за производство на автомобили.

Loading...

Компанијата на Римец исто така ќе добие 200 милиони евра европско финансирање за развој на електричен автомобил без возач.

„Бизнисот на Римац со Бугати е исклучително важен за Хрватска“, изјави за Радио Слободна Европа (РСЕ) претприемачот Саша Цветојевиќ, ко-основач на првиот почетен инкубатор во Хрватска и поборник за иновативен пристап кон претприемништво.

„Оваа вест ја става Хрватска повторно на технолошката мапа на светот, што им овозможува на другите хрватски компании, особено од секторот за нови технологии и иновативни производи, полесно да ги нудат и продаваат своите производи. На пример, соработката помеѓу Римац и Порше резултираше во компанијата Порше Дигитал, каде хрватската компанија Инфинум е косопственик со Порше, косопственик во компанија што работи ИТ дел од бизнисот – најмногу за корисничкото искуство поврзани со информатичката технологија – во Порше. Значи, тоа е исклучително важно за сите други кои одат по тоа“, рече Цветојевиќ.

 

 

Што доаѓа во Хрватска, што останува во Франција?

Loading...

На врвот на ренесансната тврдина Дубровник Ловријенац, покрај трите луксузни автомобили спуштени на тврдината со хеликоптер – Бугати Хирон, Порше Тајчан и Римшев Невера, сопственикот на Римац Автомобил Мате Римац го објави најголемиот успех во кариерата во понеделникот вечерта, 5 јули.

„Денес најавуваме создавање на нова компанија – најдобра компанија за производство на хиперавтомобили – Бугати Римац“, објави хрватскиот претприемач.

Бугати ги преместува своите седишта и истражувања и развој во Хрватска, додека производството останува во Франција. Досега стопроцентниот сопственик на Бугати беше Порше како дел од групацијата Фолксваген.

Групацијата „Руф Римац“ ќе биде најголемиот акционер на новата компанија „Бугати Римац“ д.о.о. со 55 проценти удел, додека Порше ќе задржи 45 проценти.

Мате Римац ќе го задржи постојниот удел во чадорот Римац Група од 37 проценти, Порше останува на 24 проценти, групацијата Хјундаи со 12 проценти и другите инвеститори со 27 проценти.

 

 

Loading...

Детали за компанијата на Римац

Компанијата на Римац сега вработува 1.000 лица. Основана е во 2009 година во гаража. Римац вели дека тој бил инспириран од Тесла, а тие се здобиле со светско име со производство на електрични хиперавтомобили, но исто така и со развој и производство на системи на батерии и погонски единици за електрични автомобили купени од најпознатите светски имиња на автомобилската индустрија – од Јагуар наваму.

Римац успеа во Хрватска, иако има многу гласни предупредувања дека постои не-претприемничка, па дури и анти-претприемничка клима.

„Постои една моја теорија за која се залагав долго време, а тоа е дека компании како онаа на Римац, па дури и повеќе компании од информатички и комуникациски технологии, успеале – и покрај сè! Значи, државата не успеа да ги разбере, да не ги забележи, да не разбере што прават, не успеа да ги регулира и запре. Римац со тоа е уште поголем успех, затоа што му треба физичка инфраструктура за својата работа “, коментира Цветојевиќ.

Според него, овој ограничувачки фактор на државата ќе биде најочигледен при изградбата на кампусот на Римац во Света Недела, место на дваесетина километри од Загреб. Имено, проектот доцни неколку години поради проблеми со преместување на далекуводи, пристапни патишта, дозволи, наоѓање на доволно големо парче земја за да се направи таа инвестиција.

„Значи, аргументот е повеќе за заклучокот дека државата разгледала како да се регулира автомобилската индустрија во Хрватска, сигурен сум дека не би имале никаква автомобилска индустрија во Хрватска“, заклучува Цветојевиќ.

 

Loading...

 

Има и критики

Сепак, не секој во Хрватска го дели својот ентузијазам за деловната активност на Римац.

Претприемачот и ИТ-експерт Лусијан Кариќ во изјава за РСЕ рече дека претходно му замерувал на недостатокот на интегритет на Римац со давање изјави кои подоцна се покажале како невистинити.

„Сега имате ситуација Римац да преземе нешто. Групацијата Римац, која е чадор група, поседува 55 проценти од Бугати Римац. Останатите 45 проценти од компанијата се во сопственост на Порше. Но, Порше поседува и 24 проценти од чадорот на групацијата Римац. А, кој е мнозински сопственик на Бугати? Мислам дека тој не е Римац “, рече Цариќ.

Тој исто така потсетува дека Bugatti не е профитабилна компанија бидејќи беше во сопственост на Volkswagen.

Loading...

 

 

„Тоа е компанија од која е познато дека Фолксваген сака да се ослободи со години. Зошто да ја тргнеме таа загуба од билансот на состојба и да ја префрлиме на некое друго место. Сега, со овој потег, Фолксваген веќе нема одговорност на Бугати на својот биланс на состојба, тие ја префрлија грижата на трета компанија “, вели Кариќ.

Деновиве ќе се знае судбината на уште еден амбициозен проект на Rimac Automobile.

Loading...

Преку Министерството за транспорт, Хрватска аплицираше во Националниот план за обновување и издржливост испратен до Европската унија за одобрување и идно кофинансирање на истражување и развој на нов екосистем на урбана мобилност интегриран со јавниот урбан транспорт во Загреб, односно електричен автомобил без возач, за што проектот Римац Автомобили може да достигне 200 милиони евра од европските фондови.

Повеќе ќе бидат познати на 8 јули, кога претседателката на Европската комисија Урсула фон дер Лајен пристигнува во Загреб, но медиумите наведуваат дека таа исто така планира да го посети седиштето на „Римац автомобили“ во близина на Загреб во нејзиниот план да остане во Хрватска.

Leave a Reply