46 години од најголемата авионска несреќа во која загинаа 583 луѓе

Сподели со своите пријатели

На денешен ден во 1977 година, два Боинг 747 се судрија на писта покриена со магла на аеродромот во Тенерифе (поранешен Лос Родеос) во Шпанија.

Loading...

Тоа е најлошата авионска несреќа досега. Загинаа 583 лица.

Се започна со експлозија на аеродромот Гран Канарија во Шпанија. Поради овој настан, неколку летови беа пренасочени кон аеродромот во Тенерифе, вклучително и KLM (лет 4805) и Pan Am (лет 1736).

Поради густа магла, недостаток на радар, лоша комуникација меѓу кулата и леталото, можна грешка на пилотот, два Боинг 747 се судриле на земја, при што имало 583 жртви, сите 248 луѓе од KLM и 335 луѓе од Pan Am. Во авионот на Пан Ам преживеале 61 лице.

Како се случи несреќата?

Тој ден, милитантна сепаратистичка група поставила мала бомба на аеродромот Лас Палмас во Гран Канарија, која го затвори аеродромот и го пренасочи воздушниот сообраќај кон многу помалиот аеродром Лос Родеос во Тенерифе.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Во Јапонија лани регистрирани рекордни 123.000 случаи на злоупотреба на деца

Со оглед на тоа што пистата во Лос Родеос беше преполна со авиони, преоптоварените контролори почнаа да ги насочуваат дојдовните летови на такси патишта на аеродромот што ја пресекуваат главната писта.

И двата боинга, Pan Am 1736 кој полета во Лос Анџелес и KLM 4805 беа испратени до пропратни рути.

Пилотот на KLM, Џејкоб Велдхуизен ван Зантен, ја искористил приликата да го наполни горивото во својот авион, за што биле потребни околу 35 минути.

Loading...

Штом завршило полнењето, ги запалил моторите. Пан Ам бил управуван од Пол Грубс.

Ван Зантен бил искусен пилот кој обучувал млади пилоти за службата и летал поретко. Поголемиот дел од времето го поминувал на симулатори.

Како што пишуваат странските медиуми, тој бил толку популарен и фотогеничен што компанијата го користела како портпарол во своите маркетиншки материјали.

И двајцата пилоти биле желни да тргнат, напиша Wired, особено Грабс кој веќе леташе осум часа и беше уморен.

Маглата правеше проблеми

Во обид да го тргнат Пан Ам 1736 од главната писта, контролорите му наредиле на Грабс да се пренасочи кон сообраќајницата 3.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Џакарта повеќе нема да биде главен град на Индонезија

Времето се влошуваше, Грабс не бил запознаен со Лос Родеос и имал проблем со лоцирање на правилната сообраќајница при намалената видливост.

Ван Зантен, во KLM 4805, маневрирал за полетување. Тој бил свесен за авионот Пан Ам, но немал визуелен контакт. Тој побарал дозвола да полета и му било кажано да биде подготвен.

Не е познато дали погрешно ја слушнал инструкцијата или ја игнорирал пораката, но Ван Зантен продолжил да полета.

Loading...

Она што не го знаел е дека Пан Ам 1736 се движел по пистата директно кон него, сè уште барајќи одредена сообраќајница.

Како што подоцна беше откриено од снимката од пилотската кабина, првиот човек на Пан Ам, Роберт Брег, ги забележал светлата на авионот на KLM низ маглата и врескал по Грубс, кој се обидел да го насочи авионот на Пан Ам од пистата.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Во Јапонија лани регистрирани рекордни 123.000 случаи на злоупотреба на деца

Но, веќе било доцна.

Удар со полн гас

KLM 4805 удри во друг авион на Pan Am со полн гас. Од силината на ударот летал 30 метри во воздух и се урнал на пистата и експлодирал.

Пан Ам 1736 исто така се запалил и се скршил на неколку парчиња. Повеќето од преживеаните од тој авион седеле пред десното крило.

Сите 248 луѓе на бродот KLM 4805 загинаа.

На Пан Ам 1736, загинаа 335 луѓе, а седум од 16-те летачки екипажи преживеаја, заедно со двајца вработени во компанијата и 61 патник. Девет патници подоцна починале од повредите.

Пилотот Грабс не бил меѓу преживеаните.

Loading...

И покрај различните фактори кои доведоа до катастрофата, официјалната истрага целата вина ја префрли на Ван Зантен.

Најголемиот грев на пилотот ветеран, предизвикан од нетрпеливост или лоша комуникација, било полетувањето од кулата без дозвола.

Да чекал Ван Зантен, несреќата никогаш немаше да се случи, напиша Wired, пренесува Индекс.