Силните детонации, кои понекогаш се слушаат, често знаат да ги исплашат граѓаните. Многумина знаат во страв да повикаат полиција, а потоа да дознаат дека звучната бариера е пробиена.
Откако стравот ќе исчезне, останува прашањето – што е воопшто звучен ѕид и како се пробива на прво место? И зошто е толку гласно? Звучниот ѕид, пишува онлајн енциклопедијата на Лексикографскиот институт Мирослав Крлежа, е аеродинамичен феномен кој се јавува при достигнување на брзината на звукот на вселенско летало или друг објект.
Иако воздухот се смета за некомпресибилна течност при ниски стапки на проток, тој станува компресибилен при поголеми брзини. Така, авионот создава нарушување на притисокот на амбиенталниот воздух при лет, кој е малку пред авионот при помали стапки на проток. Кога леталото ќе ја достигне брзината на звукот – во зависност од температурата таа е некаде помеѓу 1152 и 1224 километри на час – веднаш пред леталото се создава нарушување на притисокот. Отпорот значително се зголемува и се генерираат ударни бранови, кои набљудувачите на земјата го доживуваат како тресок, односно кршење на звучниот ѕид.
Со развојот на авионите, врвните брзини се приближуваа до брзината на звукот, така што разорното влијание на ударните бранови станува очигледно, бидејќи некои авиони беа значително оштетени при лет во тој опсег на брзина.
Поради ова, долго време се веруваше дека авионот не може да ја надмине брзината на звукот. Меѓутоа, по Втората светска војна, американските инженери, применувајќи ги резултатите од германските истражувања, го конструирале ракетниот авион X-1, со кој во 1947 година пилотот Чарлс Елвуд „Чак“ Јегер прв ја пробил звучната бариера.
Подоцна, некои патнички авиони, како францускиот Конкорд и рускиот Ту-144, летаа со брзина поголема од брзината на звукот. Најбрз досега беше пробниот авион на НАСА Х-43, кој достигна брзина девет пати поголема од брзината на звукот, а најбрзиот авион во употреба е рускиот МиГ-31. Најголемиот суперсоничен авион на сите времиња е стратешкиот бомбардер Туполев Ту-160, кој се уште е во употреба.