Беше напорна недела за борбените авиони во мисијата на НАТО за воздушно набљудување над балтичките земји.
Минатата недела пилотите полетале дури седум пати со цел да ги идентификуваат и придружуваат авионите на Руската Федерација кои ги прекршувале меѓународните воздухопловни прописи во меѓународниот воздушен простор над Балтичкото Море, известува Министерството за одбрана на Литванија.
Само во средата, на 11 декември, мисијата на НАТО за воздушно надзор на Балтикот три пати беше алармирана и испратена да го идентификува и придружува ИЛ-20 што лета во меѓународниот воздушен простор над Балтичкото Море од Калининград.
Транспондерот на рускиот авион бил исклучен, екипажот не пријавил план за летање и не одржувале комуникација со регионалниот центар за контрола на летање.
Еден ден подоцна, во четвртокот, авионите на НАТО полетаа уште два пати за да го идентификуваат рускиот авион.
Овој пат се работеше за ИЛ-20 и ТУ-214ПУ. Министерството за одбрана на Литванија соопшти дека ИЛ-20 летал во меѓународниот воздушен простор од Калининград кон копното на Руската Федерација.
ТУ-214ПУ летал во спротивна насока, од руското копно кон Калининград преку меѓународниот воздушен простор.
Како и IL-20, тој немал претходно пријавен план за летање, но неговиот транспондер бил вклучен.
Екипите на двата летала одржувале комуникација со регионалниот центар за контрола на летање.
Во четвртокот, борбени авиони на НАТО го придружуваа ИЛ-18 кој леташе кон Калининград низ меѓународниот воздушен простор.
Планот на летот исто така не бил пријавен однапред, но транспондерот бил вклучен и екипажот комуницирал со регионалниот центар.
Во петокот, борбените авиони на НАТО пресретнаа уште еден авион ИЛ-76 и два ТУ-214, кои летаа кон Русија, оддалечувајќи се од Калининград преку меѓународниот воздушен простор.
Од нив, само ИЛ-76 имаше пријавен план за летање, но сите ги имаа своите транспондери вклучени и одржуваа радио комуникација.
Во неделата на 15 декември борбени авиони на НАТО го пресретнаа авионот АН-72 кој летал од Русија кон Калининград.
Авионот немал план за лет, неговиот транспондер бил исклучен, но екипажот одржувал радио комуникација со регионалниот центар.