Во текот на трите летни месеци секој во Германија ќе може да користи јавен превоз за само девет евра месечно.
Ова е дел од мерките за намалување на потрошувачката на гориво поради војната во Украина. Но, прашање е дали тоа носи нешто на долг рок.
Наскоро започнува летото на евтини возења со јавен превоз во Германија. Од почетокот на јуни сите во земјава ќе можат да ги користат сите градски автобуси, трамваи, метро или регионални возови за само девет евра месечно.
Така, за три месеци патниците ќе платат вкупно 27 евра, што е половина од најевтиниот месечен билет за јавниот превоз во Берлин.
Картичката ќе се вика „9 за 90“. Билетот ќе може да се купи само за еден или два од овие три месеци, а ќе важи само за локален транспорт и регионален превоз со воз, а не за меѓуградски брзи возови IC (Intercity) и ICE (Intercity Express). Тоа значи дека во принцип ќе може да се патува од кое било место до кое било друго место, но често не по директна линија туку со еден или повеќе трансфери.
Со оглед на веќе поговорните доцнења на германските возови, тоа понекогаш може да значи дека патувањето трае подолго, пишува Дојче веле.
Вака германската влада реагира на руската инвазија на Украина, која дополнително ги зголеми и онака високите цени на енергијата.
„Секој што користи јавен превоз дава голем придонес во напорите да ја направиме нашата земја независна од руската енергија и да постигнеме напредок кон климатската неутралност“, изјави неодамна германскиот министер за транспорт Фолкер Висинг од Либералите.
Бидејќи загубата за регионалните превозници ќе се надомести од државната каса, федералната влада предвидува квартални трошоци од 2,5 милијарди евра.
За локалното население и туристите
Главната цел на оваа акција е да им се олесни на луѓето, односно поевтино да стигнат до работа и назад, но концептот е многу поширок. Доколку имате време и не е тешко да се промените, со оваа карта можете да патувате низ цела Германија, па дури и да посетите некои прекугранични места.
На долг рок, ова може да доведе повеќе луѓе да користат јавен превоз наместо лични автомобили. А корист од оваа мерка ќе имаат и туристите, бидејќи карта може да купи секој.
Сепак, Хуберт Сасе, портпаролка на Германскиот туристички одбор, рече дека временските ограничени мерки нема да имаат големо влијание врз туризмот во Германија.
– Нашата Алијанса долго време бара брза и доследна изградба на железничката мрежа и инфраструктурата за јавен транспорт, подобра поврзаност со возот и повеќе поаѓања на час. Само тогаш транзицијата кон јавен превоз ќе биде успешна“, вели таа.
Да се задоволи побарувачката – но само во градот?
Дури 13 милиони луѓе секојдневно одат на работа во регионалните возови во Германија. Тие постојано се жалат на преполни вагони и доцнење на возовите – па дури и на краткорочни откажувања.
Од германските железници тврдат дека причината е во работите на пругите кои долгорочно ќе ги подобрат условите за патување.
„Со новите возови и новата инфраструктура, ќе го зголемиме капацитетот и удобноста за патниците“, вели Марија Менц, портпаролка на германскиот Бундесбан (ДБ).
Не е познато како оваа понуда ќе влијае на побарувачката. Во едно истражување, 44 отсто од испитаниците рекле дека веројатно или во секој случај ќе ја искористат можноста. Вакви одговори има 60 отсто во градовите, а 40 отсто во руралните средини.
Критичарите сметаат дека оваа понуда ќе остане речиси без последици во руралните средини, каде што на луѓето им се наложува да користат личен автомобил бидејќи понудата за јавен превоз е поретка отколку во градовите.
Како да се продолжи по август?
Локалните и регионалните компании за превоз на патници се задоволни од вниманието што сега им се посветува како дел од оваа акција, но истовремено се жалат на дополнително бирократско работење.
Беше потребно многу кратко време за да се развијат нови платформи за продажба на билети, пред се за онлајн продажба, а месечните претплатници мора да ја вратат разликата во цената.
Засега не се знае што ќе прави по заминувањето од функцијата. Во коалицискиот договор, федералната влада вети дека ќе ја зголеми финансиската помош за јавниот транспорт. Но, тоа беше договорено пред инфлацијата и војната да доведат до нагло зголемување на цените на нафтата и гасот.
Ниту Министерството за финансии, ниту Министерството за транспорт, и двете во рацете на либералите (ФДП), сè уште официјално не одобрија никакво финансирање надвор од проектот за билети од девет евра.
Затоа, се стравува дека цените на билетите би можеле нагло да пораснат по оваа многу поволна квартална понуда, бидејќи цените на енергенсите исто така драстично растат.
И покрај сите дилеми, многу поборници за еколошки транспорт се убедени дека оваа понуда ќе наведе многу луѓе во иднина почесто да ги оставаат своите автомобили во гаража.
Месечните билети од 9 евра ќе бидат пуштени во продажба од 23 мај.