Пред само две децении туризмот беше далеку попредвидлив феномен. Две клучни сезони (лето и зима) го одредуваа текот на сообраќајот, додека барањата на туристите беа едноставни и многу слични едни на други.
Во далечната 1861 година започнува ерата на организиран туризам, кога Томас Кук иницира групно патување на работници, што беше револуционерен чекор за духот на времето и општеството во тоа време.
Повеќе од 150 години подоцна, туризмот стана основна потреба на современиот човек бидејќи претрпува драматични промени, а 2024 година покажува како иновациите и новите преференции ја обликуваат иднината на патувањето.
Трансформација на туристичките движења: Од сезона до персонализација
Главниот двигател на промените во оваа масовна индустрија е, пред сè, психологијата на туристите (на секоја промена и претходеше нескротливата човечка внатрешност).
Наместо групни тури со однапред дефиниран план, туристите денес избираат флексибилни маршрути, летови, па дури и конкретни детали како што се уникатни опции за сместување или начини да ја запознаат дестинацијата.
Генеричките аранжмани ја губат трката во битката со индивидуалните патувања, кои се автентични, креативни и целосно прилагодени на поединечните барања.
Туристите сакаат уникатни искуства како што се скриени села, локални фестивали или дури и еколошки одржливи тури кои ја почитуваат природната средина.
Човекот знае дека светот е попристапен од кога било досега и дека сè што замислува е остварливо.
Развива нови потреби и бара различни услови, а сите туристички субјекти работат да им овозможат на своите клиенти најкомплетно искуство.
Едно е сигурно, пакетите зделки стануваат незабележливи во споредба со индивидуалните патувања.
Причината лежи во основната човечка потреба – потребата за слобода.
Она што некогаш беше незамисливо денес е стандард, а интегрирањето на дигиталната технологија најмногу придонесе за забрзување на оваа трансформација, заедно со светските трендови и промени.
Најоддалечените делови на светот – само на еден клик
Вештачката интелигенција (накратко ВИ) е секако најголемото достигнување на дигиталниот свет во 21 век.
Создаден е за да ги имитира човечките активности, кои може да се користат и во туристичкиот свет.
Платформите за резервации, апликациите за планирање патувања и можноста за директен контакт со локални даватели на услуги им овозможија на туристите да креираат свои авантури или да уживаат во запознавањето на светот од сосема поинаков агол, преку апликации и виртуелна реалност.
Сепак, патниците не станаа единствените корисници на алатките на дигиталниот свет.
Синџирите на хотели, туристички агенции, авиокомпании и други организатори на патувања, исто така, забележале значителни придобивки и предности во користењето на вештачката интелигенција, пишува TU Magazine.
Дали клучевите и картичките што ги отвораат вратите на хотелските соби ќе бидат целосно заменети со скенери за зеници во наредните години?
И дали овој тип на бизнис трансформација елиминира многу работни места, а истовремено создава нови?
Атрактивно уредените канцеларии и агенции, лоцирани во срцето на градовите, добија модерен ривал – туристички агенти, кои работат од каде сакаат и кога сакаат.
Овој флексибилен начин на водење бизнис е овозможен благодарение на модерната технологија, која им нуди на поединците шанса да ја комбинираат својата љубов кон патувањето и комуникациските вештини за да станат виртуелни придружници и шефови на своето време, а забрзаното темпо на секојдневниот живот го прави овој концепт особено привлечни.
Наместо да губите часови во сообраќај или да чекате ред во агенциите, сега е доволно да испратите еден мејл во кој ги наведувате вашите желби: дестинациите што ве привлекуваат, буџетот што го имате и какви било посебни барања и за краток временски период добијте одговор во форма на персонализирана понуда директно во вашето сандаче.
Без стрес, без компликации.
Сепак, дигиталните номади и нивните виртуелни алатки не ги потиснаа целосно традиционалните пристапи, бидејќи шармот на директниот контакт и докажаните методи на организација на патувањата никогаш не можат да бидат целосно бесмислени или застарени.
Овој нов свет на можности и достигнувања секојдневно ги отвора вратите на идеи и развој.
Со персонализирани аранжмани и дигитализација започнува проширувањето на досега недоволно познатите делови од светот.
Така, покрај опишаните и детално проучени дестинации, на списоците со желби се повеќе се наоѓаат и сите оние делови од нашата планета, кои порано беа како енигма за туристите. Потребни се само неколку (вистински) кликања и си обезбедивте создавање спомени во Јапонија, Катар, Индија или Етиопија.
Работа и задоволство
Пандемијата му нанесе глобален шок на туризмот, оставајќи ја индустријата соочена со невиден пад и предизвици.
Само четири години подоцна, се чини дека сме сведоци не само на закрепнување, туку и на огромни промени во самата суштина на туризмот.
Акцентот се префрли од економска на подлабока, социолошко-психолошка димензија, со што се прилагодува на различната реалност и потреби на современиот патник.
Патувањето денес не е само користење на годишните одмори и слободното време, туку и за пронаоѓање внатрешен мир и исполнетост, момент на интроспекција и запознавање на сопственото „јас“ преку набљудување на другите култури.
И не само тоа – туризмот станува работа или ви дозволува да ја земете работата со себе.
Оттука и „bleisure“ патувањата.
Самиот израз е тешко да се преведе буквално, но комбинира два збора: работа и задоволство.
Моментот на пронаоѓање целосна слобода, без работно време, канцелариско биро и други фиксни одредници или моментот на бришење на границите меѓу деловниот и приватниот живот?
Како и да е, bleisure е апсолутен хит и тренд кај населението на 21 век.
Новата ера на „импресионизмот“
Туризмот како техничка дисциплина (не наука) почитува и негува одредени теоретски рамки, но е принуден на постојани отстапувања и прилагодувања на темите кои се менуваат.
Основата на сите осцилации и турбуленции лежи во самите возачи – луѓето.
Нашите специфични и различни тенденции и преференции, како мотор, постојано го придвижуваат туризмот како феномен и економска гранка.
Ја видовме 2024 година и бевме сведоци на моќта на човечкиот фактор во тој период. Преку бројни напори и напори, туризмот не само што се прилагоди на денешницата, туку целосно се редефинира себеси наспроти новите барања.
Зад наизглед едноставниот процес на избор на дестинација и организирање на патување стои цела низа меѓусебно поврзани фактори.
Сектор кој комбинира економија, географија, социологија, психологија, математика и екологија, балансирајќи ги глобалните трендови и модернизацијата, не е само синоним за приспособливост, туку и за предизвик.
Со нетрпение, но никако недоверба гледаме кон 2025 година и кон новите хоризонти што ќе ни ги отвори туризмот.
Секогаш подготвен да изненади, инспирира и фасцинира, нè остава да се запрашаме дали оваа година е уште еден чекор напред во еволуцијата?