Сите нови модели на автомобили во Европа сега мора да имаат автоматско ограничување на брзината

Сподели со своите пријатели

Отсега, секој нов модел одобрен за сообраќај во Европската унија ќе биде опремен со интелигентен асистент за брзина (ISA), односно автоматски ограничувач на брзината.

Loading...

Европскиот совет за безбедност во сообраќајот (ETSC) заедно со производителите на автомобили пред извесно време ги утврди техничките стандарди на новиот задолжителен систем што мора да биде вклучен во секој нов автомобил хомологиран во Европската унија од јули 2022 година.

Моделите кои претходно беа пуштени на пат не мора да го имаат ова решение до средината на 2024. По тој датум, секој нов автомобил што се продава во европските салони од секоја марка мора да има вакво нешто.

Што е ISA?

Станува збор за решение кое врз основа на отчитувања од камерата и GPS локацијата, автоматски ја ограничува максималната брзина со која може да се движи автомобилот, приспособувајќи ја на прописите кои важат на одредено место. Според Европскиот совет за безбедност на патиштата, воведувањето на оваа функција ќе го намали бројот на судири и несреќи за 30 отсто во рок од 15 години и ќе спаси 25.000 животи.

 

 

Основната верзија на системот ISA мора да може да го прочита моменталното ограничување на брзината што е на сила на одреден пат и да го извести возачот со звучен сигнал дека го надминува.

Loading...

Сепак, понапредните верзии би требало дури и да ја намалат моќноста на моторот откако ќе го достигнат ограничувањето на брзината на одреден дел.

ISA може да се исклучи

Сепак, како што е наведено, возачот мора да може рачно да го деактивира ISA системот целосно или делумно.

Прописите ќе овозможат и опција, на пример, да се игнорираат известувањата на овој систем или да се „прифати“ пребрзо возење. Во вториот случај, мора да има достапна опција, на пример, да кликнете „сè е добро“ што го оневозможува известувањето во која било форма.

Системот ќе се активира секогаш кога ќе се запали моторот

Тоа значи дека некои возачи ќе мора да преземат уште една акција пред да заминат – да го деактивираат ограничувачот на брзината во мултимедијалниот систем, барем додека тоа е можно. Треба да се очекува дека таквите автоматски ограничувања на брзината не можат да се исклучат во блиска иднина.

 

 

Loading...

До средината на 2024 година, производителите ќе собираат податоци за перформансите на системот за да ја потврдат неговата практична вредност. Овие податоци ќе ви овозможат да проверите колку добро функционира системот, како се справува, на пример, со патни работи што не можат да се вклучат во навигацијата или со нови патишта што сè уште не се внесени во дигиталните карти.

Се разбира, сите податоци мора да бидат анонимни за да не може да се поврзат со одредено возило и неговиот сопственик.