Развојот на вештачката интелигенција, зајакнувањето на пропагандата во време на политички и економски превирања и новите стилови на известување во услови на финансиска криза ќе имаат силно влијание врз 2024 година, се вели во извештајот на Институтот Ројтерс во кој се анализираат актуелните трендови во новинарството и како тие би можеле да влијаат во иднина врз професијата.
Институтот Ројтерс предвидува дека веќе во 2026 година, голем дел од содржината на интернет ќе се произведува синтетички, односно со употреба на вештачка интелигенција и разни компјутерски техники и ги предупредува новинарите и новинарските организации да итно да ја преиспитаат нивната улога и цел во медиумските куќи каде што работат.
Според предвидувањата на Институтот Ројтерс, ќе се промени и начинот на кој се дистрибуира содржината.
„Многу чет-ботови управувани од вештачка интелигенција ќе понудат побрз и поинтуитивен начин за пристап до информации. Остриот пад на пренасочувањата од Facebook и X (порано Твитер) на сајтови за вести може дополнително да го намали вкупниот сообраќај кон овие сајтови…“, се вели во извештајот на Институтот Ројтерс.
Оптимистичките издавачи, пишува Институтот Ројтерс, со нетрпение ја очекуваат ерата во која би ја прекинале зависноста од неколку огромни технолошки платформи и би изградиле поблиски директни односи со читателите, кои би биле спремни да платат за пристап до содржината.
„Може да се очекува од сопствениците на медиумите повеќе да ја заштитат нивната оригинална содржина оваа година, како и да ангажираат скапи адвокати за да ја заштитат нивната интелектуална сопственост“, се вели во извештајот на Ројтерс.
Но, задачата, како што наведуваат, нема да биде лесна, ако се суди по тоа што младите веќе се задоволуваат со персонализирана содржина, односно алгоритамски генерирани вести, а дополнително во помала мера ги следат традиционалните медиуми.
Во прашалникот на Институтот Ројтерс пополнет од повеќе од 300 најчитани дигитални медиуми, помалку од половина, односно 47 отсто од уредниците, извршните директори и дигиталните менаџери изјавиле дека веруваат дека новинарството очекува просперитет во наредната година, а околу една десетина , односно 12 отсто од уредниците изјавиле дека не очекува да напредува.
Насоката на публиката од Facebook кон сајтовите за вести е драстично намалена, за 48 отсто, а од X/Twitter за 27 отсто, а издавачите се повеќе се свртуваат кон Instagram, Tiktok, а Google Discover станува се поважен канал за пронаоѓање информации.
Повеќе подкасти, видео содржини, покреативен маркетинг и почести билтени се клучот за привлекување на вниманието на вашата публика
Повеќе од половина од издавачите и уредниците (54 проценти) во истражувањето на институтот Ројтерс признале дека нивните компании главно се фокусирани на задржување на публиката на нивните сајтови што е можно подолго, додека само 37 проценти рекле дека го почитуваат времето на својата публика и ќе се стремат да дадат нејзините што повеќе информации во времето што го посветува на онлајн медиумите, пренесува Танјуг.
Како најчеста причина за загриженост, Институтот Ројтерс ја наведува презаситеноста на публиката со информации, како и фактот дека читателите ги игнорираат вестите што не се во согласност со нивните верувања.