Неодамна објавените фотографии од идниот кинески борец од шестата генерација J-XDS, неофицијално наречен и J-50, открија некои нови детали и им дадоа на аналитичарите материјал за нова анализа
Кинескиот борец J-50 на Shenyang Aircraft Corporation (SAC) моментално е во фаза на тестирање на прототип, како и неговиот поголем брат, неофицијално наречен J-36, и е произведен од Chengdu Aircraft Corporation.
И двата авиони се сметаат за авиони од шестата генерација со стелт можности, односно со намалена радарска рефлексија.
Кинезите пословично го кријат развојот на своето оружје, па затоа речиси и да нема официјални информации за овие два борбени авиони на иднината, а деновиве најдобрите фотографии од помалиот од двата борбени авиони од шестата генерација, неофицијално наречени J-50 (J-XDS) на Запад, беа објавени на социјалните мрежи, а фотографот наводно ги пренел преку оградата на аеродромот каде што се тестира овој прототип.
A photographer reportedly climbed the wall at Shenyang Aircraft Corporation (SAC) and took pictures of the tailless 6th Gen J-50 (J-XDS), featuring its 2D thrust-vectoring control (TVC) nozzles. Someone is going to jail. pic.twitter.com/guRmnMzdwM
— OSINTWarfare (@OSINTWarfare) September 25, 2025
Секако, бидејќи Кинезите малку оставаат на случајноста, како и земајќи го предвид фактот дека не е многу веројатно некој со камера да може непречено да се движи низ некој кинески објект каде што се развива ново оружје и да фотографира што сака, постои и можност Кина намерно да дозволила овие фотографии да протечат во јавноста.
Врз основа на претходно објавени фотографии и видеа, кои датираат од декември минатата година, кога се случи првиот лет, се знае дека станува збор за безопашен авион со мотори за векторирање на потисокот, што е корисно за подобра маневрирање и стабилност бидејќи нема вертикален стабилизатор.
Безопашните авиони не се нови, но досега, освен некои прототипови кои не преживеале, ниедна авијација од Втората светска војна немала бесопашен борец, туку тоа се однесувало само на бомбардери како американскиот B-2 Spirit и B-21 Raider.
Еден од медиумите што ги објави фотографиите, The War Zone, иако остава можност дека тие би можеле да бидат лажни, дава анализа со оглед на тоа дека она што се гледа на нив во голема мера се совпаѓа со претходно објавените фотографии со понизок квалитет, кои покажаа помалку детали.
Првото нешто што треба да се забележи, наведува анализата, е недостатокот на пито сонда или воздушна метеоролошка сонда (анг. air data boom), уред во форма на „антена“ или стап кој обично се наоѓа на носот на авионот и прецизно мери параметри како што се брзина, притисок и температура на воздухот.
TWZ пишува дека постојат две можни причини за ова: едната е дека сондата е отстранета, а другата е дека станува збор за друг авион каде што сензорите се инсталирани во трупот.
Ова би можело да значи, се шпекулира на социјалните медиуми, чекор напред во тестирањето на авионите или дури и почеток на сериско производство, со оглед на тоа што не е невообичаено надворешната сонда да се замени со внатрешни сензори кога прототипот ќе влезе во сериско производство.
Interesting news! As it seems – according to the video below – SAC’s J-XDS has no longer a pitot or air data boom.https://t.co/1hWsmdJOVz pic.twitter.com/vF7AeyJIlc
— @Rupprecht_A (@RupprechtDeino) September 25, 2025
Анализата наведува дека фотографиите даваат детален поглед од страната на авионот и дека може визуелно да се потврди и дека има мотори со векторски потисок, слични на оние во американскиот F-22 Raptor.
Една од главните мистерии беше исто така решена: дали станува збор за беспилотно летало или е контролирано од пилот во кабината, а одговорот е второто.
Имено, фотографиите јасно покажуваат дека во кабината има еден пилот, што исто така го разрешува сомнежот дали авионот е едносед или двосед.
TWZ не беше единствениот што ги анализираше фотографиите.
Поранешниот воен пилот и тркачки возач C.W. Lemoine објави видео на YouTube во кое ја опишува својата анализа.
Тој забележува дека во кабината нема HUD (Head-up display), транспарентен екран што проектира клучни информации како што се брзината на летот, надморската височина, курсот, идентификацијата на целта и статусот на оружјето, и служи за пилотот да не мора да гледа надолу кон инструментите за да ги добие овие информации. Наместо тоа, се претпоставува понапреден head-up display во кацигата.
На објавените фотографии, отворите за воздух без пренасочувачи (DSI) можат да се видат појасно, а тие дополнително го намалуваат пресекот на радарот и во исто време го оптимизираат протокот на воздух до моторите.
Куќиштето на електрооптичкиот систем за насочување (EOTS) е исто така видливо под носот, како и она што изгледа како страничен магазин, но неговата намена останува непозната поради неговата мала големина.
Зад пилотската кабина можете да видите мали испакнатини во профилот на ‘рбетот на авионот.
Не е јасно за што би се користеле, според анализата на TWZ, но се чини дека се отворени мали предни врати за помош.
Доколку беа фиксни испакнатини, веројатно би содржеле дупки за електро-оптичкиот систем (DAS) или некој друг отвор за сензори или комуникација.