Откако земјоделците го започнаа штрајкот во понеделникот, возачите на возот на германските железници (ДБ) им се придружуваат денес, што претставува закана дека ќе има сериозен колапс на сообраќајот во земјата.
Германските медиуми пишуваат дека денес земјата е загрозена со „целосна парализа“ на сообраќајот, а милиони луѓе имаат потешкотии да одат на работа.
„Во вторник имавме помирен ден, во среда ќе продолжиме“, изјави претседателот на Здружението на германските фармери, Јоаким Руквид.
Земјоделците не се задоволни од тоа што германската влада делумно го укина зголемувањето на даноците на сите земјоделски возила, па во понеделникот почнаа т.н. Недела на акција на земјоделците, односно протест кој ќе трае една недела.
Тие планираат со трактори да блокираат бројни важни патишта во Германија.
Германскиот канцелар Олаф Шолц во понеделникот јасно стави до знаење дека субвенциите ќе продолжат да се намалуваат и покрај штрајковите на земјоделците.
Проблемот се појави кога германскиот уставен суд претходно забрани Федералната влада на Коалицијата од нови долгови во буџетот за 2024 година, оставајќи го државното Министерство за финансии со дефицит од 17 милијарди евра.
Што се однесува до земјоделците, субвенциите за земјоделски дизел се укинати, а воведен е данок на сите земјоделски возила, како и за транспортни возила.
Пред првиот ден на протести, владата се откажа од даноците на земјоделските машини и вети дека постепено ќе ги врати дизел субвенциите, но земјоделците не се задоволни од тоа.
„Она што е премногу е премногу. Сè мора да се врати како што беше“, рече Јоаким Руквид, претседател на Здружението на германски фармери.
Синоќа штрајкуваа и машиновозачите на Германските железници (Дојче Бан, ДБ).
Штрајкот треба да трае до петок, а Сојузот на возачите на возот на германските железници (ГДЛ) сака да го присили работодавачот да направи отстапки во тековните преговори за колективниот договор.
Протестот на земјоделците и штрајкот на машиновозачите навреме се преклопуваат, но по содржина немаат врска.
GDL се фокусира на барањата за плати за околу 10.000 вработени во Германските железници.
Од ноември минатата година ГДЛ преговара со ДБ за зголемување на платите за најмалку 500 евра и намалување на работното време.
Она што е спорно за ДБ, пред се, е скратувањето на работната недела на 35 часа со целосна исплата на плата.
Неодамнешната понуда на ДБ за флексибилно работно време беше отфрлена како „несериозна“ од ГДЛ.