Бројот на луѓе кои глобално пристапуваат до вести преку веб-страница или апликација е намален од 2018 година, при што помладите групи претпочитаат пристап до вести преку социјалните медиуми, пребарувачите или мобилните агрегатори, покажа извештајот објавен вчера.
Публиката посветува поголемо внимание на познатите личности, влијателните личности и личностите на социјалните мрежи отколку новинарите, на платформи како што се ТикТок, Инстаграм и Снепчет, објави Институтот за проучување на новинарството Ројтерс во својот годишен извештај за дигитални вести.
ТикТок расте, интересот за вести паѓа
Според извештајот, ТикТок е најбрзо растечката социјална мрежа што ја користат за вести 20 отсто од 18-24-годишните, што е пет процентни поени повеќе од минатата година.
Помалку од половина од испитаниците во истражувањето изразија силен интерес за вести, што е нагло намалување од 6 на 10 во 2017 година.
„Нема разумна причина да се очекува дека оние родени во 2000-тите одеднаш ќе ги засакаат старомодните веб-страници, а камоли радио, телевизија и печат, едноставно затоа што стареат“, рече директорот на Институтот Ројтерс, Расмус Нилсен во извештајот заснован на онлајн анкета на приближно 94.000 возрасни лица, спроведена во 46 земји, вклучувајќи ги и САД.
Помалку од една третина од испитаниците рекле дека изборот на вести врз основа на минатите пребарувања е добар начин да се остане информиран, за шест поени помалку од 2016 година, кога истражувањето последно го поставило прашањето.
Меѓутоа, луѓето претпочитаат алгоритми за да ги изберат своите вести отколку уредниците или новинарите, пренесува Ројтерс.
Во САД се враќа довербата во вестите
Довербата во вестите е намалена за два процентни поени во изминатата година.
Во просек, 40 отсто од луѓето велат дека генерално им веруваат на повеќето вести.
САД забележаа шест отсто зголемување на довербата во вестите, на 32 отсто, но сепак беа меѓу најниските во истражувањето.
На сите пазари, 56 проценти од луѓето велат дека се загрижени да ја кажат разликата помеѓу вистинските и лажните вести онлајн – два процентни поени повеќе од минатата година.
Истражувањето покажа дека 48 отсто од луѓето велат дека се многу или екстремно заинтересирани за вести, што е намалување од 63 отсто во 2017 година.