Гвајана, земја која бележи највисок економски раст трета година по ред, брзо ја трансформира својата економија во последните десет години, со бројни проблеми по патот.
Од земја со 90 проценти од нејзината територија покриена со џунгла, со многу сиромаштија и криминал, за кои малкумина слушнале или ја посетиле, тие станаа новиот Дубаи.
Пред десет години, Ексон откри речиси 11 милијарди барели нафта во длабока вода покрај брегот, и сè помина непречено – националниот БДП драматично порасна.
Нафтениот бум доведе до зголемување на владините приходи, овозможувајќи инвестиции во инфраструктура, образование и социјални програми.
Владата започна изградба на 12 болници, седум хотели, бројни училишта, два главни автопати, пристаништа во длабока вода и проект за гас вреден 1,9 милијарди долари, насочен кон намалување на трошоците за енергија.
Покрај тоа, бесплатна школарина, еднократна исплата од речиси 1.000 долари по домаќинство, намалување на сметките за струја за 50 проценти и зголемување на месечната минимална плата од 350 на 500 долари, со што се поддржува економијата на земјата од 22 милијарди долари.
Според извештајот на „Глобален енерџи монитор“, Гвајана ќе има најголем раст на производството на нафта во светот до 2035 година.
Се проценува дека тогаш ќе произведуваат околу 2 милиони барели дневно – исто како што во 2022 година Колумбија, Еквадор, Перу, Тринидад и Тобаго и Венецуела заедно произведоа.
Малата земја се подготвува за избори што се одржуваат во сенка на тензиите со Венецуела, која го полага правото на регионот Есекибо, богат со нафта, злато и други ресурси.
Аналитичарот Бенџамин Гедан од Центарот Вилсон вели дека Гвајана нема сила да се одбрани од евентуален напад од Венецуела и затоа се приближува до САД и нивните сојузници.
„Британската морнарица минатата година испрати брод во регионот, а американските сили одржаа заеднички вежби со Гвајана“, рече Гедан.
Иако американските компании се водечки во нафтената индустрија, Кина е присутна преку инфраструктурни проекти.
Нов мост преку реката Демерара во Џорџтаун гради кинеска компанија, додека американските „Ексон“ и „Бехтел“ се’ уште се меѓу највлијателните во земјата.