Боинг се врати на нагорна траекторија во ноември, и покрај пропустите во квалитетот на производството на 737 MAX што се појавија кон крајот на летото и ги запреа испораките на авионот Боинг на неколку месеци.
Боинг минатиот месец испорача 56 комерцијални авиони, вклучувајќи 45 MAX, во споредба со 18 во октомври и само 15 во септември.
MAX-ите кои беа испорачани во ноември вклучуваа некои авиони кои беа произведени порано и ја напуштија фабриката, но нивните испораки беа одложени додека не се завршат поправките.
Боинг моментално произведува 38 нови млазни авиони MAX секој месец.
Во ноември, најголемиот вкупен број испорачани авиони Боинг и најмногу месечно испорачани MAX беа постигнати по јуни.
Конкурентот Ербас испорача 64 авиони во ноември
Ноември се покажа како многу успешен во продажбата на Боинг. Американската компанија направи 104 нето нови нарачки тој месец, вклучително и голема нарачка од Емиратите на саемот за воздух во Дубаи за 90 идни авиони 777X.
Друга значајна нарачка дојде од владата, бидејќи Боинг ќе ги снабдува американските воздухопловни сили со 15 танкери за полнење гориво за време на летот.
За споредба, конкурентот Ербас испорача 64 авиони во ноември, вклучително и 48 од семејството на авиони А320 кои се натпреваруваат со MAX.
Но, по разочарувачкиот настап во Дубаи, Ербас доби само 61 нето нова нарачка во ноември.
Најголеми купувачи беа Emirates за 15 A350-900 со широк каросерија, закуподавачот SMBC Aviation Capital за 60 A320neos и Air Baltic за 30 мали авиони A220, додека кувајтскиот закуподавач ALAFCO ја откажа својата нарачка за 46 A320neos.
Проблеми со квалитетот
Испораките 737 MAX на Боинг беа погодени двапати оваа година од одделни проблеми со квалитетот.
Прво, во април, Боинг откри дека некои од компонентите што ја закачуваат вертикалната опашка перка на MAX биле неправилно произведени од Spirit AeroSystems од Вичита, Канзас.
Потоа, во август, компанијата откри дека труповите MAX изградени од дух биле испорачани со дупки неправилно издупчени на задната преграда под притисок – тешка метална купола што го покрива задниот дел на патничката кабина и е од клучно значење за одржување на притисокот во кабината.
Иако овие дефекти не беа утврдени дека претставуваат безбедносен проблем, веќе изградениот авион не можеше да биде испорачан додека не се отстранат.
И двата проблеми ги погодија испораките и готовинскиот тек на Боинг, но тој успеа да ги врати на вистинскиот пат за неколку месеци.
Во октомври, Боинг го намали целното ниво на MAX испораки оваа година на помеѓу 375 и 400 авиони и се чини дека ќе може да го исполни.
До ноември, Боинг испорача 461 комерцијален авион, вклучувајќи 343 MAX, 8 воени деривати на постарите 737 и 110 авиони со широка карта.
2023 година е година со највисока нарачка на Боинг од 2014 година
Конкурентот Ербас, од друга страна, до ноември испорача вкупно 623 комерцијални авиони, вклучувајќи 490 од семејството А320, 57 помали А220 и 76 поголеми авиони со широка карта.
Продажбата на Боинг во 2023 година се покажа успешна, по големиот пад на нарачките за време на пандемијата.
Со оглед на тоа што синџирот на снабдување со авијација сè уште е со намален капацитет поради пандемијата, ниту Ербас ниту Боинг не можат да градат нови авиони доволно брзо за да ја задоволат побарувачката на авиокомпаниите.
До ноември, Ербас доби 1395 нето нарачки и Боинг 945. Еден месец пред крајот на 2023 година, се чини дека годината за Ербас може да се спореди со одличната 2014 година кога имаше 1456 нарачки или дури рекордната 2013 година, кога резервира 1503 нето нарачки.
2023 година е година на Боинг со највисоки нарачки од 2014 година кога постигна 1.432 нето нарачки.