Милениумците ја родија генерацијата алфа. Дали овие деца се веќе осудени на пропаст?

Сподели со своите пријатели

Зумери се плашат од нив. Бумерите ги сакаат повеќе. Милениумците ќе продолжат да ги раѓаат до крајот на оваа година.

Loading...

Родени приближно помеѓу 2010 и крајот на 2024 година, Генерацијата Алфа е демографски наследник на генерацијата Z.

Кога последното од нив ќе се роди следниот декември, тие ќе ја затворат најголемата група деца што некогаш постоеле на Земјата.

Веќе постои загриженост дека овие деца не се „добри“

Огромното мнозинство допрва треба да го заврши основното училиште, а 20 проценти од нив сè уште се во пелени, но тие често се нарекуваат „диви“, „неписмени“ и „осудени“ на YouTube и TikTok – каде што алфите сочинуваат голем и растечки удел на корисници, пишува Лос Анџелес Тајмс.

Обвинувањата одат на лошото родителство на милениумците, технолошките компании или и двете, но многумина меѓу одговорните за поставување на дискурсот на интернет се согласуваат дека треба да бидеме загрижени за нив.

„Сите на интернет навистина се плашат од генерациските алфи“, рече инфлуенсерка на Gen Z, Ривата Дута, позната и како Рив, чија содржина е популарна меѓу алфите на TikTok.

„Сите велат дека генерацијата Алфа е толку чудна.“

Алфите имаат репутација на супернегативци

И покрај деценискиот пад на наталитетот, денес има повеќе од две милијарди алфа деца ширум светот – повеќе од една четвртина од населението на планетата – од кои околу шест милиони се само во Калифорнија.

Loading...

Некои аспекти од нивната култура предизвикуваат жестоки реакции.

Детски декор во „тажна беж боја“? Тоа е алфа генерација.

Деца опседнати со iPad и екрани? Повторно алфи.

Тинејџерки трчаат низ продавниците за козметика, купуваат производи за нега на кожата и ги мачкаат своите бебешки лица со ретинол – наводно алфа.

Во последниве месеци, алфите се појавија како најнови супернегативци на TikTok, етикета што ги следи во главните медиуми.

Ако зумерите се нежни снегулки, алфите се спротивни – орда која брка производи за убавина.

Но, од каде оваа репутација? И зошто е во пораст токму сега, додека последните алфи се уште се во утробата?

„Денес има повеќе деца од кога било досега, и повеќе отколку што ќе има во иднина. Достигнавме деца на врвот“, рече Марк Мекриндл, демографот кој го измисли терминот „Генерација Алфа“ во 2008 година.

Loading...

Родителите милениумци ја дефинираа алфа генерацијата

Алфите се главно потомци на милениумците, луѓе родени помеѓу 1981 и 1996 година, кои се обвинети за уништување на саканите американски институции како стоковни куќи, пазарот на недвижности и институцијата брак.

Сега, многумина на интернет тврдат дека милениумците го уништуваат детството на следната генерација.

„Морам да ги прашам милениумците зошто нивните деца се толку ужасни и што е уште поважно, зошто мислат дека тоа е забавно“, рече тиктокерот Алана Дин во ноември.

Многу семејства Gen X и Gen Z исто така имаат алфи во семејството.

Најстарите зумери штотуку ја достигнаа средната возраст за раѓање на прво дете во САД, додека најмладите X се уште неколку години оддалечени од менопауза, но милениумските родители ја дефинираа генерацијата Алфа.

Сè започнува со „тажно беж бебе“

Оваа агресивна естетика на овесна каша доминира во грижата за бебињата од околу средината на генерацијата Алфа, 2017 година, со промена од електрично зелена кон суптилна жалфија.

Дури и Fisher Price ја ублажи својата палета на бои како одговор на побарувачката на пазарот за повеќе пригушена, помалку родова облека, играчки и опрема.

За љубопитните основци, YouTube е како Википедија

Кога станува збор за алфа децата на училишна возраст, загриженоста е насочена кон злогласното „iPad дете“ – дете кое не може да седи преку оброк во ресторан или да се вози на кратко со јавен превоз без да гледа YouTube на таблет.

Loading...

„Стигмата е што нашите деца не се постојано пред екран, но веројатно исто толку често го проверувам телефонот. Се додека има добри оценки, го оставам да прави што сака, а најчесто тој го избира iPad“, рече Крис Чин (39), чијшто осумгодишен син Кавен е ѕвезда на YouTube со половина милион следбеници од алфа генерацијата.

Гледачите од основна возраст се собираат на каналот на Кавен за да го гледаат како навигира во новите игри на Роблокс, се забавува во Дизниленд и отвора играчки за изненадување – забава што повеќето гледачи, тинејџери и возрасни, ја сметаат за збунувачка, но безопасна.

Другите аспекти на алфа генерацијата се поекстремни.

Случај: Skibidi Toilet, насилна, нејасно скатолошка видео серија од кратки форми, која дебитираше во февруари 2023 година. Се појави на пазарот заедно со популарните хорор игри, вклучувајќи ги Rainbow Friends и Poppy Playtime, кои може да шокираат некои возрасни лица со нивниот шарен цртан филм.

Сепак, овие креации се скромни во мејнстримот, со кукли Huggy-Wuggy со огради кои висат од штандовите на улични продавачи и во одделот за играчки на WalMart.

За љубопитниот ученик од основно училиште, велат експертите, YouTube работи повеќе како Википедија, одговарајќи на прашања како – каде е најстарото дрво на Земјата? Како да се победи Shy Guya на четвртото ниво на Paper Mario? Од што се состои носната секреција?

Loading...

„За дете кое можеби нема пристап до часови по уметност, имаме креатор кој го прави токму тоа“, рече Аманда Клекер од pocket.watch, кој ги претставува креаторите на блокбастери за деца како Ryan’s World и Art for Kids Hub.

„Ќе ви покажат навистина кул илустрација, а тато и ќерката ќе ја анализираат заедно за детето што гледа да научи да црта“.

Децата се повеќе одредуваат што ќе купуваат нивните семејства и каде ќе го поминат летниот одмор

Други, вклучително и инфлуенсерот од генерацијата Z Duttu, се согласија со таа проценка.

„Кога се дружам со деца, тие имаат толку многу енергија и се толку добро информирани. Ги имаат сите овие информации на дофат на раката“.

Тие информации се претвораат во влијание врз работните и релативно снисходливи родители милениумци: децата сега сè повеќе одредуваат што ќе купат нивните семејства, каде ќе одат на одмор, па дури и што ќе гледаат на телевизија, покажуваат студиите.

Loading...

„Нашите деца се толку интелигентни денес“, рече Анже Хсу од „Hello Wonderful“.

Нејзиното шестгодишно дете прочитало стотици дигитални книги и покрај тоа што пораснало во дом полн со физички книги.

Но, не се сите толку оптимисти.

„Овие деца ги претворивме во пропадната генерација“

Неписменоста е една од најчестите и најпроклетните критики упатени кон генерацијата Алфа на интернет.

Емпириски, ова важи и за демографската група чија просечна возраст е 6,5 години.

Loading...

Во Калифорнија се очекува децата да почнат да читаат околу декември за време на прво одделение, што значи дека повеќето од нив треба да бидат описменети до Нова година.

Сепак, илјадници сè уште се борат, што го прави читањето еден од најтешките потсетници за пандемијата што повеќето тинејџери и возрасни повеќе би сакале да ја прескокнат.

„Алфите се децата кои се најтешко погодени кога станува збор за читање“, вели Шервона Андерсон-Бирд, директор на Калифорнискиот проект за читање и писменост.

„Само 43% од нашите ученици во Калифорнија се на соодветно ниво.“

Денешниот просечен четвртоодделенец во ЛА Unified поминал половина од градинката и целото прво одделение дома, учејќи ги основите на читањето на Chromebook. До моментот кога истиот ученик се вратил во училницата како второодделенец во август 2021 година, тој практично го достигнал крајот на формалната настава за фонација.

„Затоа имаме толку многу третоодделенци чии резултати на минатогодишните државни испити беа катастрофални. Ги претворивме овие деца во неуспешна генерација“, рече Андерсон-Бирд.

Loading...

Читањето е од суштинско значење за образованието од крајот на основното училиште па наваму.

Сепак, дури и наставниците по англиски јазик не се обучени да учат фоника и други вештини надвор од основните одделенија.

Тоа значи дека четвртоодделенците, кои заостанале кога изби пандемијата во 2020 година, сè уште се функционално неписмени во осмо одделение.

„Наставниците се жалат дека имаат 14-годишни деца кои не знаат да читаат“, рече Андерсон Бирд.

Наставниците ја напуштаат професијата поради недостаток на читачки вештини

Тие поплаки се повторуваат на TikTok и Reddit, каде што наставниците го наведуваат недостатокот на вештини за читање како една од причините поради кои ја напуштаат професијата.

Loading...

„Децата не знаат да читаат и поради тоа се надвор од контрола на училиште“, напиша еден наставник во февруарскиот пост на подредит r/Teachers со наслов: „Тие не знаат да читаат. Не сакам повеќе да го правам ова.”

Локалните библиотекари имаат малку подобар став, забележувајќи дека позајмувањето книги сè уште е намалено поради пандемијата, но дигиталните заеми од популарните серии како што се Dogman, Diary of a Wimpy Kid и Desmond Cole’s Ghost Patrol остануваат стабилни.

„Е-книгите и аудио книгите одат како колачи“, рече Гризел Окендо, селектор на детска фикција за Големиот библиотечен систем во Лос Анџелес.

Помладите алфи, исто така, веројатно ќе имаат корист од националната промена од урамнотежена писменост кон науката за читање заснована на фоника, која наскоро може да стане задолжителна според законот во Калифорнија.

Но, за постарата половина од генерацијата, тој потег може да дојде предоцна.

„Слушаме како луѓето се жалат дека алфите немаат емпатија. Тоа се учи преку литературата. Голем дел од вината се префрла на тие деца, но возрасните ја поставуваат приказната“, вели Андерсон-Бирд.

Сето ова кажува помалку за една ера отколку за една возраст

Во последните шест месеци се појави подемот на најновата генерација на алфа стереотипот: Sephora tween.

Овие 12-годишни деца опседнати со серуми се снимени како дивеат низ продавниците за убавина – уништуваат примероци, ги тероризираат возрасните купувачи и собираат скапи производи формулирани за зрела кожа.

Експертите велат дека не е случајно што поројот од негативни предвидувања за генерацијата Алфа дојде токму во моментот кога најстарите го достигнуваа пубертетот, развојниот врв на лош вкус и лошо однесување.

Тие тврдат дека претресувањето низ деловите за нега на кожата на Sephora кажува помалку за една ера отколку за возраст.

„Феноменот Sephora, тоа е безвременска карактеристика на стареењето. Зборуваме за деца кои сè уште ги развиваат своите социјални вештини и однесувања. Децата кои прават неред од тестери за шминка се доследни на нивната животна фаза“, вели демографот Мекриндл.

„Генерацијата Алфа е природно ирационална“

Инфлуенсерот Дута се согласи: „Тоа се фази. Сакате да бидете кул кога имате 10 години“.

Сепак, таа мисли дека алфите ќе останат чудни.

„Дефинитивно гледам дека доаѓа уште многу хаос. Алфа генерацијата е природно ирационална“, рече Дута.