Со години слушаме шпекулации за платена верзија на Фејсбук, а се чини дека Мета сега сериозно размислува да воведе претплата не само на Фејсбук, туку и на Инстаграм.
Причината во овој случај не е желбата за нов бизнис модел со кој би добиле нов извор на приходи, туку новите обврски кои според законот кој неодамна стапи на сила во ЕУ, имаат најголем интернет платформи и социјални мрежи.
Со воведувањето на претплати на овие Мета платформи, повеќе нема да има потреба од следење на податоците бидејќи на корисниците на тие социјални мрежи повеќе нема да им се прикажуваат реклами.
Тројца извори запознаени со ситуацијата во компанијата открија за медиумите дека компанијата на Закерберг сериозно размислува за овој потег.
Според тие извори, Мета наскоро би можела да почне да прави промени и за корисниците кои не сакаат да им се прикажуваат реклами, ќе дозволи користење на верзии на Фејсбук и Инстаграм за кои ќе треба да се плати месечна претплата.
Ќе биде интересно да се види фигурата за која Мета одлучува, бидејќи износот на месечната претплата треба да биде клучен за многу корисници на кои им се чини дека идејата за Фејсбук нема да ги искористува нивните податоци и не им прикажува реклами прилично интересни и се подготвени да платат за тоа искуство.
Секако, со воведувањето на верзијата за претплата на Фејсбук и Инстаграм, Мета нема да ги реши проблемите што ги носи Законот за европски дигитални услуги бидејќи мнозинството сепак ќе ги користи бесплатните верзии кои се финансираат од реклами, што значи дека сепак ќе да ги следите податоците на повеќето корисници.
Но, како што коментираат за Engadget, оваа промена сепак треба да им покаже на европските регулатори дека компанијата е подготвена да соработува со нив и да го прилагоди својот бизнис на законите на Европската унија.
Поради непочитување на овие закони, Мета веќе плати големи казни во Европската Унија, па така на почетокот на годинава беше казнета со 1,2 милијарди евра за пренос на податоците на европските корисници на серверите во САД, додека минатата година беа казнети со 265 милиони евра за телефонски броеви и други податоци на корисниците на Фејсбук завршиле на интернет.
Фејсбук моментално има речиси 3 милијарди корисници ширум светот, додека бројот на корисници на Инстаграм е околу 2,35 милијарди, и бидејќи сите се навикнати на слободен пристап до тие мрежи, ќе биде интересно да се види како ќе се одвива потенцијалниот европски експеримент и дали Мета ќе понуди претплати по неговите верзии на популарните социјални мрежи на корисници и на други пазари.