Луксузните стоки останаа без клиенти: Луј Витон и Прада забележаа загуби, a ова е причината

Сподели со своите пријатели

Остриот пад на туристичката потрошувачка за луксузни стоки во Јапонија и Европа има негативно влијание врз индустријата, дополнително ги влошува предизвиците со кои се соочува секторот по завршувањето на повеќегодишниот бум и последиците од американските царини.

Loading...

Продажбата во вториот квартал на луксузната империја на Бернар Арно, LVMH, како и на Прада и Монклер, беа погодени од намалената потрошувачка на американските туристи во Европа и кинеските туристи во Јапонија.

Минатогодишното забавување на продажбата на луксузни стоки беше компензирано со пролетниот пораст на побарувачката во Јапонија, кога кинеските потрошувачи се собраа во земјата за да се снабдат со дизајнерски чанти и чевли, искористувајќи ја слабоста на јенот, кој потоа падна на најниско ниво за повеќе од 30 години, објави Фајненшл тајмс.

Јенот се опоравува, а доларот губи вредност

Во исто време, американските туристи слободно трошеа во европските бутици, бидејќи силниот долар ја зголеми нивната куповна моќ во странство.

Сепак, овие пречки исчезнаа оваа година, бидејќи јенот се опорави, а доларот ослабе, оставајќи ја индустријата без перница бидејќи се соочува со слаба побарувачка во САД и Кина – два клучни двигатели на растот на луксузниот сектор.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Словенија воведува пократка работна недела за постарите работници, можат да бираат како ќе работат

Финансискиот директор на LVMH, Сесил Кабанис, ги наведе промените во моделите на трошење на туристите како главна причина зошто продажбата во нивната најважна дивизија, мода и кожни производи, падна за девет проценти (органски) во вториот квартал.

„Трошењето на американските туристи значително се забави“, изјави Кабанис за Financial Times во јули, додавајќи дека зголеменото трошење од страна на домашните купувачи во Азија не е доволно за да се компензира падот што го претрпе LVMH во Јапонија.

Во вториот квартал од минатата година, продажбата во Јапонија се зголеми за 57 проценти во групата зад брендовите Louis Vuitton и Dior, додека во групацијата Kering, сопственик на Gucci, растот беше 27 проценти.

Loading...

Во својот извештај за заработката во јули, италијанскиот производител на облека Moncler го припиша падот од два процента на органските приходи на послабите трошоци на Американците во Европа и кинеските потрошувачи во Јапонија.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Во тек е исплатата на правата од социјална и детска заштита

Перспективата за домашната потрошувачка останува неизвесна

Во Прада, каде што туристите сочинуваат 30 проценти од глобалната продажба, менаџментот, исто така, го припиша падот од два проценти на приходите во првата половина од брендот Прада на истите фактори.

Американскиот долар ослабе за повеќе од 10 проценти во однос на еврото во првата половина од 2025 година, бидејќи загриженоста за инфлацијата поврзана со царините на американскиот претседател Доналд Трамп предизвика распродажба на американските средства.

Аналитичарите забележуваат дека дури и швајцарскиот Ричемонт, чија продажба на накит во Картие и Ван Клиф и Арпелс забележа уште една четвртина двоцифрен раст, ќе биде под притисок од послабата туристичка потрошувачка во Јапонија и Европа во текот на следната година.

Туристичката потрошувачка се забавува, додека перспективата за домашната потрошувачка на двата најважни пазари на луксузни производи останува неизвесна.

Довербата на кинеските потрошувачи, погодена од постпандемискиот пад на вредноста на домашните недвижности, останува на рекордно ниско ниво.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Земјотрес од 6,2 степени го погоди Тајван

А побарувачката во САД, најголемиот пазар на луксузни производи според продажбата, се чини кревка, бидејќи царините на Трамп се закануваат со нов бран на инфлација на цените на стоките произведени во странство.

Бернштајн предвидува пад од два проценти на глобалните приходи од луксузни производи во 2025 година, со што се менува претходната прогноза за раст од пет проценти, поради зголемената веројатност за глобална рецесија.

Loading...

„Брендовите премногу ги зголемија цените“

Падот на туристичките купувања е поврзан со подлабоки проблеми со кои се соочува индустријата – индустрија која со години профитира од силната побарувачка со зголемување на цените над стапката на инфлација, според аналитичарот на Бернштајн, Лукеа Солка.

„Потрошувачите на луксузни производи сè уште бараат вредност – кинеските туристи не се во Јапонија затоа што сакаат да ја видат планината Фуџи“, рече Солка.

„Ова е индиректен показател дека многу луксузни брендови ги пренадумиле своите цени и треба да си ја завршат домашната работа за повторно да ги привлечат потрошувачите, особено средната класа“.