Поминаа три месеци откако Илон Маск влезе во седиштето на Твитер во Сан Франциско – и сѐ уште се зборува за тоа, а во исто време се чини дека оваа „сага“ трае многу подолго.
Многу се пишуваше за воведените/најавените промени, мислењето на Маск на оваа социјална мрежа и некои негови поконтроверзни деловни одлуки, како отпуштање на 50% од работната сила.
Сепак, помалку се дискутираше како се промени дневната употреба на платформата за нејзините 237 милиони месечни активни корисници.
5 Очигледни промени кои влијаат на твитерџиите
Блокирање на алтернативни начини за прегледување на Твитер
Последната промена значи дека Twitter го суспендираше пристапот до својот API (интерфејс), кој другите платформи го користат за да комуницираат со него.
Така, ако, на пример, користите менаџер за социјални медиуми за да ја прегледате вашата сметка наместо апликацијата или веб-локацијата на Twitter, може да откриете дека Twitter не работи со него во моментов.
Не е јасно дали потегот бил намерен, иако многу експерти веруваат дека тоа било.
Селекција
Можеби најочигледната промена е редоследот по кој луѓето гледаат дека твитовите се појавуваат на нивната временска линија.
Новиот таб ве поканува да изберете помеѓу најновите твитови од луѓето што ги следите и твитови препорачани од самата мрежа.
Ако ја користите платформата на iPhone, ќе видите две колони на врвот, „за вас“ и „следи“; ако користите уред со Android, треба да ја притиснете иконата со ѕвезда во горниот десен агол на екранот.
Проблемот е што многу корисници не го забележале ова или не ја разбрале промената.
Имаше поплаки дека таков извор е полн со препораки на Твитер и интеракции помеѓу луѓето што ги следите и луѓето што не ги познавате, наместо содржина што сте ја одбрале да ги следите.
„Оживеани“ контроверзни профили
Маск почна да обновува некои профили од висок профил, кои беа забранети според претходниот режим поради кршење на правилата на Твитер.
Меѓу нив се Је (раперот Канје Вест), кому му е забрането да споделува антисемитски објави, инфлуенсерот Ендрју Тејт (кој моментално е во притвор во Романија под обвинение за трговија со луѓе) и поранешниот американски претседател Доналд Трамп.
Twitter Blue или „сина ознака“
По неколку лажни стартови, услугата за претплата Twitter Blue се појави кон крајот на ноември. Месечна претплата од 8 и 11 долари, соодветно, ветува пристап до бонус функции, вклучувајќи копче за уредување, подобрена видливост и помалку реклами.
Сребрена и златна ознака
Сегашниот сино штиклирање на Твитер, сега знак за претплатници, некогаш, всушност, беше симбол на проверена сметка.
Самиот Твитер го додели на профили од висок профил, како што се оние кои припаѓаат на познати личности, новинари и брендови, за да покаже дека тие не се лажни.
Оние кои добија „сина ознака“ во стариот режим сè уште го имаат, со порака во која се објаснува дека тоа е „наследство“ и дека тие „може, но не мора да бидат значајни“.
Значи, гледањето „сина верификација“ до сметката не мора да значи дека таа сметка обезбедува некаков вид значка на авторитет.
Таа е заменета со златна или сребрена ознака за брендови и владини фигури – така што Кока-Кола сега е злато, со образложение дека тоа е „официјална работа“, додека сметката на Риши Сунак, британскиот премиер, сега има сребрена ознака.
Факт е, со или без Маск, Твитер мораше да се промени. Неговиот број на корисници и приходите од реклами одамна се намалуваат, додека ривалските социјални мрежи се појавија и уживаа во нивниот „експлозивен“ раст.
Твитер е познат по тоа што е мал, но влијателен – но тоа не се претвори во профит.
Сигурно не можеме да негираме дека Маск е „мајстор за односи со јавноста, спин, иновации и креативност“, изјави експертот за социјални медиуми Мет Наваро.