Русија и Иран успешно ги избегнуваат ефектите од санкциите користејќи ги местата за претовар во нивните соседни земји, пишува во анализата на Дојче веле.
Во случајот со Русија, поранешните советски републики во Централна Азија играат клучна улога во избегнувањето на санкциите со набавка на производи од Запад кои потоа ги снабдуваат во Русија.
Дојче веле наведува дека ова прекугранично движење на стоки е речиси невозможно да се контролира, поради што продажбата на германски автомобили и автоделови во Ерменија е зголемена речиси десет пати.
На 22 февруари годинава, кога беше воведен тринаесеттиот пакет санкции на Европската унија, Русија стана земја со најмногу санкции во светот, но и покрај тоа, ја зголеми прогнозата за економски раст за оваа година од 2,3 на 2,8 отсто, додека проценката на фондот на Меѓународниот монетарен фонд (ММФ) се искачува на 3,2.
ММФ наведува дека руската економија е поттикната од владините трошоци поврзани со војната во Украина и високите приходи од извозот на нафта, кои се под тешки санкции од западните земји.
Кога станува збор за Иран, чија продажба на нафта е исто така под санкции, Дојче веле пишува дека неговата продажба во Кина е речиси непречена.
„Ако ѝ верувате на кинеската влада, земјата не увезува нафта од Иран. Нула. Ниту еден барел. Наместо тоа, увезува многу малезиска сурова нафта. Толку многу што, според официјалните податоци на кинеската царина, земјата купува повеќе од двојно повеќе малезиска нафта отколку што всушност произведува Малезија“, рече експертот за нафта Хавиер Блас.
Долги години, Иран ги користеше Обединетите Арапски Емирати како локација за претовар за да избегне санкции, каде иранската нафта станува малезиска нафта.
Експертите за санкции оценуваат дека целта на санкциите, покрај неуспешната, е и промена на однесувањето на засегнатата држава, всушност, искажување политички став.
„Живееме во време на санкции. Да не се воведат санкции, тоа ќе беше речиси како неискажана поддршка. Или како воопшто да нема одговор на овој напад што го крши меѓународното право“, објаснува експертот за санкции од германскиот институт за Глобални и регионални студии Кристијан фон Зест.