Гардијан: Израел води кампања за да влијае на мислењето на Американците за Газа

Сподели со своите пријатели

Британскиот весник „Гардијан“ објави истражувачки извештај за напорите на израелската влада да се спротивстави на оние кои се противат на нејзината војна во Појасот Газа, особено на американските универзитети, и кампањата што ја започна за да влијае на јавното мислење во Соединетите Американски Држави.

Loading...

Тие изјавија дека во ноември минатата година, израелскиот Кнесет ја поканил министерката за социјална еднаквост Амихаи Чикли (42), која таа ја опишува како непромислена, да им претстави на пратениците што прави во врска со порастот на непријателството кон Израел меѓу младите луѓе низ САД особено на елитните универзитети.

Чикли на седницата на Парламентот рече: „Јас го кажав и претходно, и сега повторувам: „Верувам дека треба да бидеме во офанзива, особено во Соединетите Американски Држави“.

Наратив „Концерт“

Оттогаш, Чикли води кампања против критичарите на Израел.

Гардијан објави докази за тоа како Израел го започна контроверзниот наратив познат како „Концерт“ како дел од поширока публицитетна кампања насочена кон американските универзитети и редефинирање на антисемитизмот во американскиот закон.

Израелскиот министер им потврди на пратениците дека има буџет за кампања за спротивставување на израелските критичари, одвоена од традиционалните односи со јавноста и рекламната содржина платена од владата.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Нов пожар се шири во Калифорнија, наредена е евакуација (ВИДЕО)

Тој додаде дека оваа кампања вклучува 80 веќе започнати програми за зајакнување на напорите за соодветна одбрана на Израел.

Гардијан наведе дека програмата „Концерт“, која израелската влада првично ја нарече „Кела Шломо“, вклучува, како што рече Тел Авив, „активности за обликување на јавен наратив“ насочени главно кон Соединетите Американски Држави и Европа.

Loading...

Тој истакна дека Концерт, сега познат како Гласови на Израел, работи со групи кои водат кампања против БДС за да се донесат закони во секоја држава со кои ќе се казнат Американците кои учествуваат во бојкоти или други ненасилни протести против Израел.

Истражниот извештај, исто така, покажа дека помеѓу октомври минатата година и мај, Чикли потрошил најмалку 32 милиони шекели, или околу 8,6 милиони долари, на напорите на израелската влада да го преобликува јавниот наратив.

ИСГАП

Не требаше долго за Институтот за проучување на глобалниот антисемитизам и политика (ISGAP) – кој е меѓу американските групи кои имаат блиска соработка со израелското Министерство за социјална еднаквост – да постигне „голема победа“, според британскиот весник.

Оваа наводна победа беше претставена на декемвриското конгресно сослушување за антисемитизмот меѓу студентите кои протестираа против војната во Газа, каде што неколку републикански членови на Конгресот го презентираа истражувањето на ИСГАП за време на испрашувањето на претседателите на универзитетите.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Трамп испрати уште 1.500 војници на границата со Мексико

Седницата заврши со конфронтација меѓу Елиса Стефаник и тогашниот декан на Универзитетот Харвард Клодин Геј, кој подоцна поднесе оставка по бранот критики.

Според „Гардијан“, ISGAP продолжил да влијае на конгресните истражувања на универзитетите во врска со наводите дека протестите поради кршењето на човековите права во Израел биле мотивирани од антисемитизам.

Институтот интензивно се бори за нови закони кои го редефинираат антисемитизмот за да вклучат одредени фрази во говорот што го критикува народот на Израел.

Други групи

Весникот објави дека меѓу американските групи поврзани со „Гласовите на Израел“ бил и Националниот совет за зајакнување на афроамериканците (NBEC), кој објави отворено писмо потпишано од афроамерикански демократски политичари во кое се ветува солидарност со Израел.

Loading...

Друга про-израелска група е платформата CyberWell, која ја водат поранешни израелски воено разузнавачки службеници.

Се позиционираше како „доверлив“ партнер на TikTok и Meta за да им помогне да ја проверат и уредуваат содржината.

Во неодамнешниот извештај се наведува дека CyberWell побарал од социјалната платформа Мета да го затемни популарниот слоган „Од реката до морето, Палестина ќе биде слободна“.

Таен притисок

Израелскиот весник „Хаарец“ и американскиот „Њујорк тајмс“ неодамна открија дека министерството на Чикли користело онлајн компанија со репутација за тајно да изврши притисок врз американските законодавци.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Израелската армија уби припадник на Исламски џихад во Газа

Таа компанија користела стотици лажни профили кои објавувале произраелска или антимуслиманска содржина на платформата Х (поранешна Твитер), Фејсбук и Инстаграм.

Израелското Министерство за дијаспора негираше вмешаност во кампањата, која наводно и дала околу 2 милиони долари на израелска компанија за социјални медиуми.

Истражниот извештај на Гардијан ги разгледа неодамнешните владини состаноци, досиејата на израелските компании, документите за набавки и другите јавни досиеја.

Додека приватните институции и поединци првенствено финансираат многу организации посветени на про-израелски наратив, веројатно без странско раководство, податоците укажуваат на значајна инволвираност на израелската влада во американската политика за војната во Газа, слободата на говорот на колеџските кампуси и израелско-палестинската политика.

Loading...

Ели Клифтон, висок советник во Институтот Квинси за одговорна влада (QIRS), беше цитиран од весникот како вели:

„Постои фокус на следење на американскиот дискурс за односите меѓу САД и Израел, па дури и на дијалогот што се случува во Израел и изјавите на неговиот премиер Бенјамин Нетанјаху за универзитетскиот кампус“.

Тој додаде дека е многу тешко да се најде странска земја која работи да влијае на политичкиот наратив во Соединетите Американски Држави како што тоа го прави Израел.