Фејсбук имал податоци дека Инстаграм влијае на суицидни мисли кај младите

Сподели со своите пријатели

Документите што протекоа покажуваат дека Фејсбук ја чувал внатрешната студија за штетното влијание на нивната апликација на Инстаграм врз тинејџерките во тајност најмалку две години, додека директорите на Фејсбук постојано го намалувале и избегнувале тој проблем во јавноста, пренесува денеска Радио Слободна Европа (РСЕ).

Loading...

Инстаграм, платформа за споделување фотографии и видеа која е во сопственост на Фејсбук од 2012 година, е одговорна за предизвикување самоубиствени мисли кај младите корисници, пишува Лондон тајмс.

Во фокус групите, тинејџерките во Велика Британија и САД го обвинија Инстаграм за чувство на анскиозност и депресија, открила внатрешната студија што протече во јавноста и беше објавена за првпат од Волстрит Журнал на 15 септември, истакнувајќи дека Фејсбук е свесен дека Инстаграм ја влошува сликата за телото на секоја трета тинејџерка што ја користи апликацијата.

 

 

„Триесет и два проценти од тинејџерките рекле дека имаат лошо чувство за своето тело поради Инстаграм“, напишале истражувачите на Фејсбук во слајд презентација во март 2020 година.

Меѓу тинејџерите кои пријавиле самоубиствени мисли, додава Тајмс, 13 проценти биле корисници од Велика Британија и шест проценти од САД.

Loading...

„Споредбите на Инстаграм можат да го променат начинот на кој младите жени се гледаат и опишуваат себеси“, се вели во еден слајд, додека друг посочува дека тинејџерите го обвинуваат Инстаграм за зголемувањето на анксиозноста и депресијата, а истражувачите заклучуваат дека „реакцијата била конзистентна во сите групи“.

Од друга страна, посочува Тајмс, извештај за протечено истражување покажува дека извршниот директор на Фејсбук, Марк Закерберг имал презентација на наодите од 2020 година, кога на конгресното сослушување во март оваа година рече дека истражувањата покажуваат дека користењето апликации за поврзување со други луѓе може да има позитивни придобивки за менталното здравје.

Истражувањето на Инстаграм е најдлабокиот поглед на она што го знае Фејсбук за неговото влијание врз тинејџерите и нивната ментална благосостојба, а исто така покажува дека технолошкиот гигант направил минимални напори да ги реши замислените проблеми и да ги минимизира јавно, пишува Волстрит Журнал.

 

 

Фејсбук спроведува внатрешни студии во последните три години, бидејќи, додава весникот, проширувањето на базата на млади корисници е од витално значење за годишниот приход на компанијата од повеќе од 100 милијарди долари.

Документите на Инстаграм се дел од големата внатрешна комуникација за различни истражувања што вклучуваат ментално здравје на тинејџерите, политички дискурс и трговија со луѓе.

Loading...

Повеќе од 40 проценти од корисниците на Инстаграм се 22 години или помлади, а околу 22 милиони тинејџери секојдневно се најавуваат на Инстаграм во САД – во споредба со пет милиони тинејџери кои се најавуваат на Фејсбук. Материјалите исто така покажуваат дека тинејџерите во просек поминуваат 50 проценти повеќе време на Инстаграм отколку на Фејсбук.

Тенденцијата да се споделуваат само најдобрите моменти, притисокот да изгледаат совршени и производи што создаваат зависност може да ги поттикне тинејџерите во нарушувања во исхраната, недостаток на самодоверба, нездраво чувство на сопственото тело и депресија, според внатрешни истражувања во март 2020 година.

 

 

Истражувачите дошле до заклучок дека некои од проблемите се специфични за Инстаграм, бидејќи таа апликација е многу фокусирана на телото и начинот на живот, како и дека одредени опции и алгоритми можат да испратат корисници до содржини кои се потенцијално штетни.

Протечените внатрешни заклучоци на Фејсбук се повторуваат во бројни други студии кои подразбираат социјални медиуми во епидемијата на проблеми со менталното здравје кај младите луѓе, посочува Гардијан.

Во 2017 година, добротворната организација Young Minds и Британското кралско здружение за јавно здравје објавија истражување во кое Инстаграм се издвојува од другите социјални мрежи како најнегативна социјална мрежа во влијанието врз менталната благосостојба.

Loading...

Извршниот директор на организацијата Ема Томас рече дека околината со слики од „совршен“ живот и навидум совршени тела може да има големо влијание врз тоа како луѓето се чувствуваат за сопствениот живот и изглед.

Друго истражување покажа дека повеќе од 40 проценти од корисниците на Инстаграм, кои изјавиле дека се чувствуваат „непривлечни“, рекле дека почнале да ја користат апликацијата, додека околу една четвртина од тинејџерите кои рекле дека се чувствуваат „не доволно добри“, велат дека започнале да го користат Инстаграм.

 

 

Портпаролката на Фондацијата „Пет права“, која води кампања за промени во дигиталните услуги за да ги направи посоодветни за децата и младите, рече дека внатрешното истражување на Фејсбук е катастрофално обвинување за негрижа во начинот на кој компанијата и технолошкиот сектор воопшто се однесуваат кон децата.

Loading...

„Во потрага по профит, овие компании го крадат времето на децата, самодовербата и менталното здравје, а понекогаш и трагично нивниот живот“, се вели во соопштението.

Фејсбук одбил да ги коментира протечените документи за нивните студии, иако шефицата за јавна политика на Инстаграм, Керин Њутон на својот блог напиша дека „приказната на WSJ се фокусираше на ограничен сет наоди и ги фрли во негативно светло“ и дека компанијата „направи специјален напор да се одговори на ова истражување и да се промени Instagram на подобро.