Кога посетувате веб-локација што сте ја виделе на Фејсбук или Инстаграм, веројатно сте забележале дека не сте пренасочени на прелистувачот по ваш избор, туку на прелистувачот во апликацијата.
Излегува дека тие веб-прелистувачи вбризгуваат javascript код во секоја веб-локација што ја посетувате, дозволувајќи и на Мета, која ги поседува Фејсбук и Инстаграм, да ве следи на секоја веб-страница на која одите од Фејсбук и Инстаграм, откри истражувачот Феликс Краус.
„Инстаграм го вбризгува својот код за следење во секоја прикажана веб-локација, вклучително и кога корисниците кликнуваат на реклами, што му овозможува да ги следи сите кориснички интеракции, како што се секое кликнато копче и врска, текстот што ве обележува, сликите од екранот и сè што внесувате во формулари, како на пр. како лозинки, адреси и броеви на кредитни картички“, рече Краус во блог пост.
Неговото истражување се фокусираше на ИОС верзиите на Фејсбук и Инстаграм. Откритието е важно затоа што Apple им дозволува на корисниците да се согласат или да одбијат следење на апликации кога првпат ќе отворат апликација благодарение на функционалноста и транспарентноста за следење на апликации (ATT) првпат воведени во iOS 14.5. а за што Мета претходно рече дека е пречка за нивниот бизнис.
Мета рече дека кодот за следење ги почитува корисничките поставки во АТТ, пренесува Б92.
„Кодот ни овозможува да собираме кориснички податоци пред да ги користиме за насочено рекламирање или мерење“, рече портпаролот на компанијата. „За купувања направени преку прелистувач во апликација, бараме согласност од корисникот за зачувување на информациите за плаќање за целите на автоматско пополнување.
Ако апликациите треба да го отворат прелистувачот по избор на корисникот, како што се Safari или Firefox, нема да има начин да се вметне кодот за следење на која било безбедна веб-локација. „Спротивно на тоа, пристапот што го користи прелистувачот во апликацијата Инстаграм или Фејсбук функционира на која било веб-страница, без разлика дали е шифрирана или не“, рече Краус.