Додека многу училишта во Англија ги забрануваат паметните телефони, Естонија, новата европска образовна сила, се одлучи за спротивен пристап.
Со нив, учениците редовно користат мобилни телефони на час, а од септември сите средношколци ќе добијат свои профили за вештачка интелигенција.
На најновиот PISA тест на OECD за 2022 година, Естонија се рангираше на првото место во Европа по математика, наука и креативно размислување, а на второ место по читање – веднаш зад Ирска.
Експертите посочија неколку причини за нивниот успех, но особено отвореноста кон дигиталната технологија.
Иако многу земји ја ограничуваат употребата на мобилни телефони поради загриженост за концентрацијата и менталното здравје на учениците, естонските наставници ја охрабруваат употребата на технологијата како алатка за настава.
„Ја познавам скептицизмот и претпазливоста на повеќето европски земји кон екраните, мобилните телефони и технологијата. Сепак, во случајот со Естонија, општеството е генерално многу поотворено и склоно кон користење дигитални алатки и услуги. Наставниците не се исклучок“, рече естонската министерка за образование и истражување Кристина Калас, додавајќи дека развојот на вештачката интелигенција потенцијално ќе стави крај на домашните задачи, учењето базирано на меморија, повторување и примена што се користи стотици години, и ќе донесе транзиција кон усни испити.
Предизвикот е да се развијат повеќе когнитивни способности кај младите луѓе, бидејќи вештачката интелигенција може да го направи останатото подобро и побрзо.
Итно прашање
Проектот AI Leap започнува на есен, со кој државата ќе обезбеди бесплатен пристап до напредни алатки за вештачка интелигенција за 58.000 ученици и 5.000 наставници до 2027 година. Вештачката интелигенција првично ќе ја користат ученици на 16 и 17 години.
По правило, учениците не користат мобилни телефони дури ни за време на паузите од часовите, но можат да ги користат на часовите, кога професорите ќе го побараат тоа.
Покрај тоа, од 16-годишна возраст, тие можат да гласаат преку интернет на локалните избори.
„Би било многу збунувачки да им се каже дека можат да гласаат преку мобилен телефон, но дека не смеат да го користат за учење“, истакна министерот.
Наставниците ќе бидат едуцирани за технологија, со фокус на самостојно учење и дигитална етика, со приоритет на образовната еднаквост и писменост во областа на вештачката интелигенција.
„Тоа е прашање на итност“, рече таа. „Сега се соочуваме со овој еволутивен и развоен предизвик. Или ќе еволуираме во суштества што размислуваат побрзо и посложено, или технологијата ќе ја преземе нашата свест.“