Акциите на Нетфликс доживеаја драстичен пад на крајот на минатата недела и тоа за цели 20 отсто. Во однос на минатиот четврток, вкупниот пад изнесува повеќе од 23.
Така, компанијата изгубила повеќе од 50 милијарди пазарна вредност за само 24 часа.
Остриот пад дојде откако компанијата во петокот го објави објавувањето на деловните резултати за четвртиот квартал од минатата година дека конкуренцијата почнува сериозно да го нарушува нивниот раст.
Ова е најжестокиот пад на вредноста на акциите на Нетфликс од јули 2012 година, кога вредноста на акциите падна за 28 отсто за една недела.
И покрај тоа што ги надмина очекувањата на аналитичарите, како по бројот на корисници, така и по заработка во четвртиот квартал, оваа објава очигледно ги шокираше инвеститорите.
Директорите на Нетфликс во неколку наврати неславно изјавија дека нивните главни конкуренти се сон, и се друго што го прават корисниците, освен гледањето серии и филмови на нивната платформа, пишува CNBC.
„Иако се чувствува ефектот на конкуренцијата врз растот на нашата компанија, ние продолжуваме да растеме во сите земји каде што се појавија алтернативи на нашата стриминг платформа“, стои во отвореното писмо на компанијата.
Прашањето за конкуренцијата е уште поважно, имајќи предвид дека Нетфликс одлучи да ги зголеми цените во САД и Канада. Ова може да ја направи конкуренцијата попривлечна за потрошувачите.
Нетфликс додаде 8,28 милиони глобални платени нето – претплатници во четвртиот квартал од 2021 година.
Аналитичарите очекуваа компанијата да додаде 8,19 милиони корисници, помалку од 8,5 милиони претплатници што ги прими Нетфликс во четвртиот квартал од 2020 година. Истата бројка компанијата ја предвидуваше и за четвртиот квартал од 2021 година.
Нетфликс соопшти дека очекува да ја зголеми својата база на претплатници за 2,5 милиони луѓе во текот на првиот квартал од 2022 година. Далеку под 3,98 милиони колку што беше зголемено во првиот квартал од 2021 година.
Нетфликс изјави дека зголемената конкуренција е една од причините за забавувањето. Иако во минатото се зборуваше дека компаниите како Apple и Disney нема материјално да влијаат на нив.
Нетфликс може да изгуби 750.000 корисници во Велика Британија
Нетфликс во моментов се соочува со борба да го спречи преминување на 750.000 претплатници во Обединетото Кралство.
Сето ова додека конкурентот Дизни ја презема ексклузивната контрола на хитовите како „Modern Family“, „How I Met Your Mother“ и „Sons of Anarchy“ за да ја зајакне својата услуга.
Стриминг компанијата, која минатата недела прогнозираше најмал број на нови глобални претплатници во првиот квартал од 2010 година, ги загуби правата на пет популарни британски игри Disney+ овој месец, а ќе има повеќе.
Аналитичарите проценуваат дека губењето на титулите, вклучувајќи ги „Prison Break“ и „The New Girl“, а набргу по „Homeland“, би можело да го чини Netflix UK до 90 милиони фунти годишно, доколку отидат сите 750.000, пишува Гардијан.
Нетфликс е сè уште најпопуларната услуга за стриминг во Британија. Со околу 14 милиони претплатници на крајот на минатата година, пред Амазон со 12,3 милиони и Дизни со 4,7 милиони.
Последен пад на вредноста на акциите во 2021 година
Стриминг платформата објави забавување на растот на бројот на претплатници во првиот квартал од 2021 година.
Падот потоа доведе до пад на вредноста на акциите на компанијата. Во периодот јануари – март минатата година се пријавиле 3,98 нови претплатници, наместо очекуваните околу шест милиони.
Компанијата тогаш изјави дека помалиот број претплатници од очекуваното може да се должи на недостатокот на нови емисии.
Тој додаде дека очекува тоа да се поправи кога ќе пристигнат продолженијата на хит серијата. Акциите на Нетфликс потоа паднаа, намалувајќи ја пазарната капитализација на компанијата за 25 милијарди долари.
Дури и тогаш, компанијата предвиде побавна динамика на раст во вториот квартал од 2021 година со дополнителни милиони претплатници наместо претходно планираните пет милиони.
И покрај побавниот раст во првиот квартал, Netflix забележа приход од 7,16 милијарди долари или нето добивка од 1,71 милијарди долари.
Нетфликс ги зголемува цените
Секоја година цената на стриминг услугите станува повисока, а последното поскапување е јануарското зголемување на цените на Нетфликс.
Иако бранот поскапувања моментално ја таргетира само Северна Америка, очекуваме дека нивелирањето ќе се изврши и во остатокот од светот исто како и во февруари.
Зголемувањето од 11 проценти е трето од 2019 година кога цените беа значително поевтини – 7,99 $ / 9,99 / 11,99 долари за три пакети од 9,99 / 15,49 / 19,99 долари соодветно денес.
Бидејќи пакетот од средната класа е најпопуларен, со цена од 15,5 долари, Netflix е поскап од HBO Max. Па дури и Disney Bundle, кој ги вклучува ESPN и Hulu (во земји каде што е достапен).
Нетфликс го оправдува растот на цените со растот на библиотеката со содржини.
За да останат конкурентни, треба да го зголемат бројот на претплатници или цената на услугата.
А бројот на претплатници не расте колку што очекуваа. Без драстични зголемувања на цените, Нетфликс се одлучи за мали, постепени скокови.