Една неодамнешна студија покажа дека електричните возила, кои често се гледаат како иднина на транспортот, се соочуваат со отпор од некои мажи кои ги поврзуваат со закана за нивната мажественост.
Д-р. Мајкл Перент, научник од Универзитетот во Тексас во Остин, открива дека мажите на кои им е приоритет да се придржуваат до традиционалните идеали за мажественост, имаат тенденција да гледаат негативно на електричните автомобили.
Овие лица ги доживуваат бензинските возила со високи перформанси како симбол на нивната мажественост, што претставува неочекуван предизвик во борбата против климатските промени.
Друг проблем на купот поврзан со климатските промени
Д-р. Перент ја истакна важноста за решавање на овој проблем.
Тоа не би бил главниот двигател на климатските промени, но тоа е уште една работа што може да се спречи и што додава на купот проблеми поврзани со климата, според д-р. Перент.
Исто така, сугерира дека решавањето на овој проблем преку образованието, со цел да се оспорат традиционалните норми за родова улога, е всушност клучно, бидејќи е поврзано со различни негативни однесувања, вклучувајќи сексизам, хомофобија и агресија.
Во истражувањето, др. Перент го испитал концептот на „машка непредвидливост“ меѓу 400 мажи во САД.
Машкоста се однесува на степенот до кој поединецот ја црпи својата самодоверба од усогласеноста со културните стандарди на машкост, како што се цврстината, статусот и анти-женственоста.
Од учесниците било побарано да се согласат или да не се согласуваат со изјавите како што се, „не можам да се почитувам себеси ако не живеам до она што значи да се биде „вистински маж“.
Врската помеѓу одлуката за купување и личниот идентитет
Студијата ги спореди одговорите на учесниците на нивните навики и ставови за купување автомобили, фокусирајќи се на нивните преференции за возила на гас/дизел, хибридни или електрични возила.
Изненадувачки, речиси 40 проценти од мажите ги оцениле електричните возила како најмалку атрактивна опција, а многу од нив ги застапувале традиционалните погледи на мажественоста.
Резултатите од студијата укажуваат дека врз одлуките за купување на потрошувачите влијае начинот на кој овие избори го одразуваат личниот идентитет.
Додека претходните истражувања сугерираа дека електричните возила би можеле да им се допаднат на мажите поради нивното брзо забрзување и технолошките иновации, студијата покажа дека прифаќањето на мажественоста е поврзано со намалена предност за електрични возила.
Ова се значајни резултати од истражувањето во време кога многу производители на автомобили се обидуваат да развијат иновативни електрични возила како одговор на зголемените еколошки грижи поврзани со традиционалните мотори со гориво.
Еволутивни корени
Психологот Луиз Годард-Кроули објаснува дека овие резултати може да се следат наназад до човечката еволуција и одамна воспоставените поими за доминација.
Од еволутивна перспектива, особините поврзани со машкоста, како што се физичката сила и доминацијата, биле корисни за опстанок и репродукција, објаснува Годард-Кроули.
Традиционалните возила, со нивните гласни мотори и моќни перформанси, можат да ги симболизираат овие особини, што ги прави попривлечни за поединците кои ја ценат традиционалната мажественост.
Спротивно на тоа, електричните автомобили, со нивната тивка работа и потенцијално перципираниот недостаток на моќ, може да се гледаат како отстапување од овие еволутивни идеали, што доведува до отпор кај оние кои силно се идентификуваат со традиционалните родови норми.
Ограничувања на студијата
И покрај резултатите од истражувањето, др. Перент исто така ги признава ограничувањата на студијата.
Тој посочува дека не постои директна причинско-последична врска помеѓу машкоста и односот кон електричните возила врз основа на достапните податоци.
Дополнително, преференциите за автомобили во студијата се засноваа на хипотетички сценарија, а не на вистински одлуки за купување, додавајќи одредена двосмисленост на резултатите.
Сепак, истражувањето, во секој случај, фрла светлина на врската помеѓу непредвидените машкост и ставовите кон електричните возила, придонесувајќи за разбирање на тоа како мажественоста влијае на изборот на потрошувачите.