Критиките на францускиот министер за финансии Бруно Ле Мер за безбедноста на авионите на „Боинг“ предизвикаа остра реакција на извршниот директор на „Рајанер“, Мајкл О’Лири, кој вчера го нарече „глупав политичар“ и ги опиша неговите коментари како „глупави и непромислени“.
Во интервју за Политико на маргините на самитот на „Ерлајнс за Европа“ во Брисел, О’Лири го осуди и начинот на кој американската Федерална управа за авијација (ФАА) го регрутираше Боинг, велејќи дека агенцијата и прогледува низ прсти на компанијата, пренесува Индекс.
О’Лири му одговори на Ле Мер кој претходниот ден рече дека повеќе би сакал да лета со Ербас отколку со Боинг.
„И моето семејство, тие се грижат за мене“, рече тој.
Коментарите на Ле Мер уследија по серијата несреќи во кои беа вклучени авиони на Боинг во последниве недели што ја натераа FAA да изврши ревизија на производствените процеси на компанијата. Исто така, повеќето операции на Ербас се одвиваат во Франција.
„На некој глупав политичар кој вели дека неговото семејство не се чувствува безбедно во Боинг 737, му велам: „Па, тогаш обидете се да летате со Ербас со проблеми со моторот кои не се поправени“, рече О’Лири, мислејќи на неуспех во производството на моторот на Прат и Витни, што предизвика стотици авиони на Ербас приземјени на проверка.
По последните инциденти, Лук Титгат, вршител на должноста извршен директор на агенцијата за воздухопловна безбедност на ЕУ, изјави за Ројтерс минатата недела дека неговата агенција е подготвена да го суспендира признавањето на американските безбедносни одобренија „ако е потребно“, иако додаде дека е „уверен“ дека Боинг ги решаваше проблемите со контролата на квалитетот.
Секоја загриженост за Боинг е клучно прашање за Рајанер, кој управува со 578 Боинг 737 и само 27 Ербаси.
Веб-страницата за резервации „Кајак“ соопшти дека употребата на нејзината алатка, која им овозможува на луѓето да знаат со која марка на авион ќе летаат, се зголемила откако се зголеми негативниот публицитет на Боинг.
Извршниот директор на Рајанер тврди дека е можно Боинг да има проблеми, но во исто време рече дека 20 отсто од флотата на Ербас ќе биде приземјена за да се реши проблемот со моторот.
Тој рече дека зборовите на Ле Мер биле „глупави и лошо проценети“.
„Живееме во свет во кој ја охрабруваме слободата на говорот, а Доналд Трамп зборува глупости. Истото го прави и Бруно Ле Мер”, изјави О’Лири.
„Ryanair направи милион летови со 737 минатата година. Ова лето милиони француски граѓани и посетители ќе летаат од Франција со авиони на Ryanair 737. Летаме до Марсеј, Тулуз, Бордо, Париз, сите користат 737 авиони“, велат шеф на таа авиокомпанија.
О’Лири, исто така, ги критикуваше американските регулатори за недоволно следење на Боинг.
„Ова трае десет години. Тие едноставно прифаќаат сè што Боинг испраќа, прави и кажува“, тврди тој.
„На „Боинг“ му беше дозволено суштински да се саморегулира“, рече О’Лири.
Обезбедувањето силни безбедносни стандарди за сите производители на авиони е од клучно значење за индустријата, додаде тој.
„Секој ден кога Ербас и Боинг произведуваат или испорачуваат нов авион, неговиот квалитет мора да биде ненадминат. За секој од овие авиони плаќаме 100 милиони долари. Треба да знаеме дека безбедносните стандарди и контролата на квалитетот се врвни и во Тулуз и во Сиетл“, заклучи О’Лири.